آنگولا پایبندی به توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس را پذیرفت

برخی منابع اعلام کردند که آنگولا پس از اعمال فشار اوپک با پایبندی به سهمیه خود مطابق توافق کاهش تولید نفت موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی و لندن، دو منبع اوپکی اعلام کردند که آنگولا با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موافقت کرده است که به‌طور کامل به توافق جهانی کاهش تولید نفت پایبند باشد و با کاهش بیشتر تولید خود از ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر، تولید بیش از حد سهمیه خود در ماه‌های گذشته را جبران کند.

اوپک پلاس از ماه مه و پس از آنکه آغاز ویروس کرونا سبب کاهش یک‌سوم تقاضای جهانی نفت خام شد، تولید خود را در سطح بی‌سابقه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده‌اند.

پس از ماه ژوئیه، این کاهش تولید تا ماه دسامبر به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تعدیل خواهد شد.

اما برخی اعضای اوپک از جمله آنگولا از ماه مه تاکنون به‌طور کامل به سهمیه خود مطابق با این توافق پایبند نبوده‌اند.

این دو منبع گفتند که آنگولا هم‌اکنون متعهد شده است که به سهمیه تولیدش پایبند باشد و تخطی تولید ماه مه و ژوئن را نیز با کاهش بیشتر در ماه ژوئیه تا سپتامبر جبران کند.

یکی از منابع گفت: آنگولا توافق کرده است طبق توافق خود با کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) عمل کند.

نشست بعدی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که قرار است ماهانه برگزار شود، ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیرماه) و برای ارائه پیشنهاد درباره میزان کاهش تولید برگزار می‌شود.

عربستان که ریاست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) بر توافق کاهش تولید را به‌عهده دارد، تلاش کرده است با فشار بر کشورهای تخطی‌کننده مانند عراق، قزاقستان، نیجریه و آنگولا آنها را به پایبندی به سهمیه کاهش تولید و جبران تولید بیش از حدشان در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر وادار کند.

وزارت منابع معدنی و نفت آنگولا و شرکت ملی نفت آنگولا (سان آنگول) از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

براساس آمار اوپک، آنگولا در ماه مه روزانه یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه و روزانه ۱۰۰ هزار بشکه بیش از سهمیه‌اش در توافق اوپک پلاس نفت تولید کرده است.

بر اساس بررسی‌های رویترز، تولید نفت آنگولا در ماه مه به یک میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز رسیده که هنوز ۶۰ هزار بشکه بیش از سهمیه‌اش است.

کد خبر 304689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =