واگذاری توسعه میدان‌های نفتی به ایرانی‌ها حمایت از تولید و اشتغال است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دستاورد واگذاری توسعه میدان‌های مشترک نفتی به شرکت‌های ایرانی را حمایت از تولید و اشتغال در کشور دانست.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به امضای قرارداد طرح توسعه میدان نفتی یاران بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا اشاره کرد و گفت: بی‌شک، افزایش ظرفیت تولید نفت‌خام، حفظ سرمایه ملی در میدان‌های مشترک و حمایت از تولید داخلی و اشتغال از جمله دستاوردهای واگذاری توسعه میدان‌های مشترک به شرکت‌های ایرانی است.

وی با بیان اینکه این قرارداد با هدف بهره‌مندی حداکثری از توان و ظرفیت شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا شد، افزود: وزارت نفت در حالی برنامه‌های توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد که امروز این صنعت نوک پیکان شدیدترین تحریم‌های اقتصادی قرار دارد، اما هیچ‌گاه توسعه و پیشرفت در این صنعت متوقف نشده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک اشاره و تصریح کرد: این دستاورد نیز ضمن توسعه سواحل مکران، دستاوردهای مهم سیاسی و بین‌المللی دیگری همچون تمرکززدایی از پایانه نفتی خارک، به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه صادرات نفت ایران در خلیج فارس را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شانا، قرارداد عملیات توسعه و بهره‌برداری یکپارچه میدان مشترک یاران در ادامه توافقنامه اصولی (HOA) مطالعه این میدان که پیش از این امضا شده بود، امروز (شنبه، ۲۱ تیرماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، بین رضا دهقان معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و سیدجعفر حجازی، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا امضا شد.

کد خبر 304792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =