۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
  • کد خبر: 304911
آرامکو عرضه نفت به آسیا را کاهش می‌دهد

سعودی آرامکو عرضه نفت خام سنگین ماه اوت را برای پالایشگران آسیایی کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور و دهلی‌نو، چند منبع امروز (دوشنبه، ۲۳ تیرماه) اعلام کردند که شرکت دولتی سعودی آرامکو محموله‌های نفت سنگین و متوسط را که قرار است در ماه اوت برای ارسال به حداقل ۶ خریدار آسیایی بارگیری کند، کاهش می‌دهد.

این منابع گفتند آرامکو در پایان هفته گذشته به خریدارانش در چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و هند اطلاع داده است که عرضه عربستان کاهش می‌یابد، برای چهارمین ماه پیاپی است که این شرکت در حال کاهش محموله‌های نفت سنگین‌تر است.

این اقدام آرامکو برای پایبندی به توافق روز ۱۷ خردادماه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس انجام می‌شود.

کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد. با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

پنج منبع گفتند که آرامکو حدود ۱۰ درصد از عرضه نفت خام سنگین ماه اوت را کاهش می‌دهد، این در حالی که است که عرضه نفت خام متوسط نیز کاهش می‌یابد.

دو منبع افزودند: به خریداران این انتخاب داده شده است که این محموله‌ها را به درجه‌های نفت خام سبک‌تر تبدیل کنند.

کاهش پیشین عرضه سعودی آرامکو در آسیا نیز بر درجه‌های سنگین‌تر نفت خام متمرکز شده است.

نشست بعدی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که قرار است ماهانه برگزار شود، ۱۵ ژوئیه (چهارشنبه، ۲۵ تیرماه) و برای ارائه پیشنهاد درباره مقدار کاهش تولید برگزار می‌شود.

کد خبر 304911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =