۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
  • کد خبر: 305277
شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا افزایشی شد

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد برای نخستین بار از ماه مارس تاکنون یک دستگاه به شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی را برای دوازدهمین هفته پیاپی به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش دادند، اگرچه برای نخستین بار از ماه مارس در پی بهبود قیمت نفت و خیز تولیدکنندگان برای ازسرگیری فعالیت‌ها، یک دکل حفاری نفت اضافه شد.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (سوم مردادماه) خود آورده است که با کاهش دو دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ ژوئیه (جمعه، سوم مردادماه) به ۲۵۱ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسید. 

تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی که ۶۹۵ دستگاه بود، ۷۳ درصد کاهش یافت.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با یک دستگاه افزایش به ۱۸۱ دستگاه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با سه دستگاه کاهش به ۶۸ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۸۷) رسید. 

بیش از نیمی از کل دکل‌های نفتی ایالات متحده در حوضه پرمین در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو قرار دارند که در هفته جاری با افزایش دو دستگاه، شمار دکل‌های فعال این منطقه به ۱۲۶ مورد رسید که نخستین افزایش هفتگی آنها از نیمه مارس است.

در حالی که قیمت نفت ایالات متحده از آغاز سال جاری به دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام ایالات متحده با افزایش ۱۱۸ درصدی در سه ماه گذشته و با امید به بهبود اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه به حدود ۴۱ دلار برای هر بشکه رسید.

تحلیلگران اعلام کردند افزایش قیمت نفت شرکت‌های انرژی را ترغیب خواهد کرد روند کاهش تعداد دکل‌ها را کندتر کنند و احتمال دارد اواخر امسال چند دستگاه به شمار دکل‌ها اضافه شود.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 305277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =