کاهش تاریخی شمار دکل‌های حفاری آمریکا برای پانزدهمین هفته پیاپی

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز از تداوم کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای پانزدهمین هفته پیاپی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده  آمریکا شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را برای پانزدهمین هفته پیاپی به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش دادند، این در حالی است که با افزایش قیمت نفت، بعضی تولیدکنندگان دوباره حفاری را آغاز کرده‌اند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۴ مردادماه) خود آورده است که با کاهش سه دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به چهاردهم اوت (جمعه، ۲۴ مردادماه) به ۲۴۳ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسید. 

تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی که ۶۹۱ دستگاه بود، ۷۴ درصد کاهش یافت. تعداد کل دکل‌ها از ماه مارس یا کاهش یافته، یا ثابت مانده است.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با چهار دستگاه کاهش به ۱۷۲ دستگاه رسید و کمترین تعداد از ژوئیه سال ۲۰۰۵ را ثبت کرد، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه افزایش به ۷۰ دستگاه رسید.

بیش از نیمی از کل دکل‌های نفتی ایالات متحده در حوضه پرمین در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو قرار دارند که در هفته جاری با کاهش پنج دستگاه، شمار دکل‌های فعال این منطقه به ۱۱۷ مورد و کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۲۰۱۱) رسید. 

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز سه‌شنبه (۲۱ مردادماه) اعلام کرد: با کاهش شمار دکل‌ها، انتظار می‌رود تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا ۹۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار بشکه در روز برسد. برآورد کاهش تولید پیشین این نهاد در ماه گذشته میلادی ۶۰۰ هزار بشکه در روز بود.

در حالی که قیمت نفت ایالات متحده از آغاز سال جاری به دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۱ درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام ایالات متحده با افزایش ۱۲۳ درصدی در چهار ماه گذشته و با امید به بهبود اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه به حدود ۴۲ دلار برای هر بشکه رسید.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 306032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =