۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
  • کد خبر: 305309
واردات نفت هند به کمترین سطح در ۹ سال اخیر رسید

واردات نفت هند در ماه ژوئن به کمترین سطح در ۹ سال گذشته رسید و این کشور هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نکرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی‌نو، داده‌های منابع صنعتی نشان داد واردات نفت هند در ماه ژوئن سقوط کرده و به کمترین سطح از اکتبر ۲۰۱۱ رسیده است، زیرا پالایشگاه‌ها به دلیل انجام فرآیند تعمیر و نگهداری و تقاضای سوخت کمتر، خریدها را کاهش دادند.

هند، سومین مصرف‌کننده و واردکننده بزرگ نفت جهان، در ماه ژوئن روزانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت وارد کرده که این رقم نسبت به ماه مه ۰.۴ درصد و نسبت به سال گذشته حدود ۲۸.۵ درصد کاهش یافته است.
داده‌ها نشان می‌دهد که هند همچنین ماه گذشته و برای نخستین بار از ژوئن ۲۰۰۹، هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نکرده است.

پالایشگرانی از جمله ایندین اویل کراپ، برترین پالایشگر هند، ریلاینس اینداستریز، مجری بزرگ‌ترین مجموعه پالایشی جهان و بهارات پترولیوم قصد دارند واحدهای خود را برای انجام فرآیند تعمیر و نگهداری تعطیل کنند.

مصرف سوخت هند که نشان‌دهنده سطح تقاضای نفت در این کشور است، به‌طور معمول در چهار ماه دوره موسمی از ماه ژوئن کاهش می‌یابد، زیرا باران‌های موسمی سبب کاهش ساخت‌وساز و حمل‌ونقل می‌شود.

در نیمه نخست ماه ژوئیه، تقاضای سوخت هند در مقایسه با ماه قبل به دلیل قیمت‌های بالای خرده‌فروشی و برقراری دوباره محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا در بخش‌هایی از این کشور کُند شد.

در ماه ژوئن، سهم نفت خاورمیانه در واردات هند به بالاترین سطح در ۱۲ ماه و به ۶۷.۱۲ درصد افزایش یافت، این در حالی است که واردات نفت از آمریکای لاتین به پایین‌ترین سطح خود در ۱۱ سال اخیر رسید، زیرا هند واردات نفت ونزوئلا را به دلیل تحریم‌های ایالات متحده متوقف کرده است.

کد خبر 305309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =