۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
  • کد خبر: 305423
همکاری شرکت ملی حفاری ایران با ۳۰ مرکز آموزشی

شرکت ملی حفاری ایران با بیش از ۳۰ مرکز آموزشی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در کشور همکاری می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت گفت: از جمله مراکز آموزشی و تحقیقاتی، دانشگاه تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید چمران اهواز، صنعت نفت، دانشگاه شیراز، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، آزاد، پیام نور، سمنان و شاهرود است.

وی با بیان اینکه این همکاری‌ها در قالب قرارداد و تفاهم‌نامه در زمینه‌های ساخت قطعات و تجهیزات پرکاربرد، طراحی و تهیه نرم‌افزارهای تخصصی، طرح‌های پژوهشی و...  دنبال می‌شود، اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت، جهاد دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌هایی مانند بنیاد علمی نخبگان خوزستان از دیگر مراکزی به  شمار می‌آید که این شرکت با آنها همکاری و هم‌افزایی دارد.

عرشیان گفت: یکی از وظایف این مدیریت ارتباطات با مراکز علمی و دانشگاه‌ها است و هرساله دست‌کم به امضای پنج پروژه می‌انجامد که اکنون بزرگ‌ترین پروژه پژوهشی با دانشگاه صنعت نفت با موضوع طراحی نرم‌افزار جامع طراحی و ساخت چاه است که در دست اجرا قرار دارد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: امسال نیز دو پروژه پژوهشی نهایی شده که یکی مربوط به تدوین دانش فنی طراحی و ساخت ابزار برش لوله‌های جداری چاه و دیگری طراحی و ساخت تجهیز اسکن و بازرسی لوله مغزی سیار حین عملیات است که براساس گردش کار مصوب، نیازها و اولویت‌های سالانه تعیین و پس از تصویب در شورای عالی پژوهش اجرایی می‌شود.

وی درخصوص استفاده از ایده‌ها و کاربست طرح‌های نوآورانه که از سوی کارکنان شرکت ارائه می‌شود، اظهار کرد: پارسال تعداد قابل توجهی طرح و ایده‌های نو از طرف کارکنان بخش‌های مختلف عملیاتی، پشتیبانی و ستادی شرکت پیشنهاد شد که مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت. یکی از این پیشنهادها اختراع ابزار و مواد لازم در بخش خدمات سیمانکاری چاه‌های نفت و گاز بود که با تجاری‌سازی آن مشکل یک مجموعه برطرف و بیش از ۱۵ تجهیز گران‌قیمت از رده خارج‌شده از طریق این روش احیا و به مدار عملیات بازگردانده شد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درخصوص بودجه طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی اظهار کرد: هم‌اکنون براساس قانون بودجه میزان یک درصد از کل بودجه جاری به بخش پژوهش‌های شرکت اختصاص می‌یاید.

کد خبر 305423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =