پیشنهاد ستاد اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی بررسی شد

پیشنهاد ستاد اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی در نشست عصر دوشنبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی عصر امروز (دوشنبه، ۲۰ مردادماه) در پنجاه و سومین نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه که با حضور رؤسای قوای مقننه و قضاییه، اعضای ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا مردم ایران حس کنند مجموعه نظام برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت آنها در تلاش هستند و این موضوع در شرایط خاص و پیچیده اقتصادی امروز کشور، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: عبور از شرایط پیچیده‌ای که شیوع بیماری کرونا و تحریم دشمنان بر کشور تحمیل کرده، نیازمند اتخاذ تدابیر و سیاست‌هایی است که بتواند گشایش‌هایی را در وضع اقتصادی و معیشتی مردم ایجاد کند و در این باره هر سه قوه در کنار هم با وفاق و همگرایی تلاش می‌کنند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز دشمنان علاوه بر تحریم و اعمال فشار، به دنبال سیاه‌نمایی و ایجاد یأس، ناامیدی و دلسردی نسبت به آینده در میان مردم بوده و می‌خواهند با شایعه پراکنی، اختلاف و چنددستگی میان مسئولان را به جامعه القا کنند، ادامه داد: همه مسئولان باید در گفتار و رفتار خود مراقب و هوشیار باشند تا بتوانیم توطئه دشمنان را خنثی کنیم و امید و نشاط را در جامعه گسترش دهیم.

روحانی با بیان اینکه سران سه قوه و دیگر مسئولان از پیشنهادها، انتقادها و راهکارهای همه متخصصان، کارشناسان و فعالان اقتصادی در مسیر بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم استقبال می‌کنند، تصریح کرد: براساس تجربه سال‌های گذشته به‌ویژه دو سال و نیم اخیر مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی دشمن، بدون‌شک با اتکا به توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور و حفظ انسجام و وحدت می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم.

در نشست امروز شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، پیشنهاد مطرح‌شده از سوی ستاد اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی بحث و بررسی و ضمن استقبال از این طرح، تصمیم‌های لازم برای نهایی شدن آن گرفته شد.

کد خبر 305906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =