طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در منطقه خراسان رضوی اجرایی می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: توزیع گاز مایع در منطقه خراسان رضوی با هدف توسعه دولت الکترونیک، به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، علی‌اصغر اصغری در این‌باره اظهار کرد: توزیع گاز مایع پیش از این به صورت حواله دستی و از طریق عوامل توزیع انجام می‌شد که این روش سنتی بود و امکان نظارت کامل میسر نبود.

وی تأکید کرد: از مهم‌ترین اهداف این طرح که از ۲۰ مرداد در کلانشهر مشهد اجرایی شده و در دیگر شهرستان‌ها نیز در حال اجراست، توسعه دولت الکترونیک و لغو مبادلات کاغذی و پولی با توجه به شیوع بیماری کرونا و از طرفی امکان نظارت بیشتر بر توزیع و مشخص شدن مصرف‌کنندگان واقعی است.

مدیر شرکت ملی پخش منطقه خراسان رضوی گفت: مشترکان جدید می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه newtejaratasan.niopdc.ir نسبت به ثبت مشخصات و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند.

اصغری افزود: پس از این اقدام با تأیید ارگان متولی مربوطه، اطلاعات شهروندان به دستگاه کارت‌خوان عامل توزیع مورد نظر منتقل می‌شود و می‌توانند سیلندر گاز مایع خود را با قیمت مصوب تحویل بگیرند.

وی تأکید کرد: در این طرح دو گروه عمده خانوارهای روستایی و حاشیه شهرها و همچنین اصناف و کارخانه‌ها مورد توجه هستند، اما گروه اول به ثبت‌نام نیازی ندارند، زیرا اطلاعات آنها پیش از این در سامانه ثبت شده است.

مدیر پخش منطقه خراسان رضوی گفت: گروه اصناف و کارخانجات یک ماه فرصت دارند اطلاعات مربوط به پروانه کسب و دیگر مشخصات خود را ثبت کنند.

اصغری افزود: در ماه نخست اجرای این طرح، با تعاملات صورت گرفته، دارا بودن پروانه کسب معتبر اجباری نیست، اما از ماه‌های آینده باید از اتحادیه یا انجمن صنفی مربوطه، مجوزهای لازم را کسب کنند.

وی تصریح کرد: خرید گاز مایع با قیمت مصوب دولتی و از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان با دریافت رسید از عاملان توزیع امکان‌پذیر است.

کد خبر 306042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =