۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
  • کد خبر: 306108
روسنفت در سه‌ماه دوم ۲۰۲۰ سود کرد

روسنفت در سه‌ماه دوم ۲۰۲۰ سود کرده است و تولید نفت این شرکت در ماه اوت در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، روسنفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه اعلام کرد: این شرکت به لطف افزایش قیمت نفت، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سودی معادل ۴۳ میلیارد روبل کسب کرده است. این در حالی است که این شرکت در سه ماه ابتدایی امسال ضرر کرده بود.

روسنفت به مدیریت ایگور سچین، متحد دیرینه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، نخستین شرکت عمده نفت روسیه است که گزارش نتایج مالی سه ماه دوم امسال خود را اعلام کرده است.

بازار نفت که در پی تولید بیش از حد و رکود ناشی از بحران ویروس کرونا بسیار تضعیف شده بود، به لطف توافق جهانی کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان عمده نفتی از جمله روسیه، در مسیر بهبود قرار گرفته است.

این شرکت که بیش از ۴۰ درصد مجموع تولید نفت روسیه را به خود اختصاص داده است، اعلام کرد: روسنفت  در سه ماه دوم امسال  روزانه ۴ میلیون و ۴۰ هزار بشکه‌ نفت تولید کرده است. تولید نفت خام روسنفت در این بازه زمانی، به دلیل توافق جهانی کاهش عرضه، ۱۳ درصد نسبت به سه ماه پیشین آن کمتر بوده است.

دیدیه کاسیمیرو، معاون اول مدیرعامل روسنفت، در تماس با سرمایه‌گذاران گفت: این شرکت در اوایل ماه اوت و همسو با تسهیل توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس، تولید روزانه نفت خود را نسبت به ماه ژوئیه حدود ۶ درصد افزایش داده است.

روسنفت انتظار دارد تولید نفت این شرکت و به‌طور کلی روسیه در ماه‌های اوت و دسامبر پایدار بماند.

یکی از مقام‌های این شرکت همچنین اظهار کرد: ممکن است هزینه سرمایه روسنفت در سال ۲۰۲۱، افزایش یابد و به یک تریلیون روبل برسد. هزینه سرمایه بازنگری شده این شرکت در سال ۲۰۲۰، ۷۵۰ میلیارد روبل بود.

کد خبر 306108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =