سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری آمریکایی‌ها در صنعت انرژی عراق

شرکت‌های انرژی ایالات متحده آمریکا پیش از بازدید نخست وزیر عراق از کاخ سفید از سرمایه‌گذاری‌های خود در عراق رونمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، پنج شرکت آمریکایی از جمله شورون روز چهارشنبه (۲۹ مردادماه) در حالی که مصطفی الکاظمی برای نخستین دیدار خود از کاخ سفید در روز پنجشنبه (۳۰ مردادماه) مهیا می‌شد، توافق‌هایی را با دولت عراق و با هدف تقویت بخش انرژی این کشور امضا کردند.

وزارت انرژی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت‌های هانی‌ول اینترنشنال، بیکر هیوز، جنرال الکتریک، استلار انرژی و شورون توافق‌نامه‌هایی تجاری به ارزش ۸ میلیارد دلار را با وزرای نفت و برق عراق امضا کردند.

نخست وزیر عراق، روز پنجشنبه (۳۰ مردادماه) در حالی که اقتصاد این کشور به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا و قیمت‌های نفت با چالش‌های بسیاری روبه‌روست، برای نخستین بار به ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید رفت. 

دن برویلت، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این قراردادها برای آینده انرژی عراق مهم است و اطمینان دارم که همان شرکت‌هایی که در استقلال انرژی آمریکا نقش داشته‌اند، از تخصص خود برای کمک به عراق و دستیابی این کشور به توانایی‌های بالقوه خود در بخش انرژی استفاده خواهند کرد.

این توافق‌ها روز چهارشنبه پس از دیدار وزیران نفت و برق عراق با وزیر انرژی آمریکا و برگزاری میزگرد نخست وزیر عراق با صنایع انرژی ایالات متحده آمریکا در واشنگتن امضا شدد.

کد خبر 306335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =