رشد ۷۰۰ درصدی گازرسانی روستایی کرمانشاه در دولت تدبیر و امید

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از رشد ۷۰۰ درصدی گازرسانی به روستاهای این استان از ابتدای سال ۱۳۹۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیروس شهبازی، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: گازرسانی در استان کرمانشاه از سال ۱۳۷۲ با شروع عملیات گازرسانی به شهرهای کنگاور و صحنه آغاز شد و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بخش گازرسانی به روستاها شاهد رشد ۷۰۰ درصدی بودیم، به نحوی که تعداد روستاهای گازدار در این مدت از ۲۰۹ روستا به  هزار و ۴۷۵ روستا رسید.

وی ادامه داد: افزون بر جهش قابل توجه در بخش گازرسانی به روستاها، استان کرمانشاه در بخش گازرسانی به صنایع نیز همین روند را طی کرد، به‌طوری که از هزار و ۳۳۱ واحد صنعتی گازدار به ۲ هزار و ۴۳۸ واحد صنعتی رسیده که این روند فزاینده، رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد، ضمن آنکه در سایر بخش‌ها  از جمله شبکه‌گذاری و اشتراک‌پذیری در استان به ترتیب رشد ۹۵ و ۵۲ درصدی داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تأکید کرد: شرکت گاز استان کرمانشاه از سال ۹۲ تاکنون رکوردهای قابل توجهی را تجربه کرده که از جمله می‌توان به رکورد بیشترین اشتراک‌پذیری در سال ۹۳ با ۳۶ هزار و ۸۱ مشترک، رکورد بیشترین اجرای شبکه در سال ۹۵ با هزار و ۱۹۷ کیلومتر و رکورد بیشترین روستاهای گازرسانی‌شده در سال ۹۷ به تعداد ۲۷۱ روستا اشاره کرد.

شهبازی تصریح کرد: با گازرسانی به ۲۹ شهر و هزار و ۴۷۵ روستا هم‌اکنون ۹۹.۵ درصد خانوارهای شهری، ۷۵ درصد خانوارهای روستایی، ۷۶ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) و ۱۸ شهرک صنعتی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و شمار مشترکان در مجموع به ۶۰۰ هزار مشترک می‌رسد.

وی در پایان گفت: گازرسانی به ۵۲۰ روستا در نوع خود رکوردی کم‌نظیر بوده، هم‌اکنون نیز گازرسانی به شهرهای نوسود و ریجاب و شبکه داخلی شهر ازگله نیز در حال اجراست که با تکمیل آنها درصد نفوذ گازرسانی به روستاها به ۹۱ درصد و در کل استان به ۹۸ درصد می‌رسد.

کد خبر 306488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =