۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 306631
شمار دکل‌های حفاری آمریکا ثابت ماند

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا نسبت به هفته گذشته ثابت بود و نخستین افزایش شمار ماهانه دکل‌ها از ماه دسامبر ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی آمریکا این هفته ثابت ماند و برای نخستین بار از ماه دسامبر افزایش ماهانه شمار دکل‌ها ثبت شد. تولیدکنندگان نفت شیل با بهبود قیمت نفت خام نسبت به سقوط تاریخی آن، حفاری را از سر گرفته‌اند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (هفتم شهریورماه) خود آورده است که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا در ماه اوت، با سه دستگاه افزایش به ۲۵۴ دستگاه رسید.

شمار دکل‌ها در هفته منتهی به ۱۴ اوت (جمعه ۲۴ مردادماه) به کمترین تعداد یعنی ۲۴۴ دستگاه سقوط کرده بود.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در هفته منتهی به جمعه (هفتم شهریورماه)، با سه دستگاه کاهش به ۱۸۰ دستگاه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با سه دستگاه افزایش به ۷۲ دستگاه رسید.

شمار دکل‌های دریایی خلیج مکزیک با ۱۳ دستگاه بدون تغییر باقی ماند.

تحلیلگران مؤسسه اطلاعات انرژی انوروس که شمار دکل‌ها را به‌طور مستقل منتشر می‌کند، اعلام کردند شمار هفتگی دکل‌ها در ۲۴ اوت (سوم شهریورماه) و با پیش‌بینی طوفان لورا در ایالت‌های آرکانزاس، لوییزیانا، تگزاس و خلیج مکزیک شروع به کاهش کرد. این طوفان روز پنجشنبه (۶ شهریورماه) به خاک آمریکا رسید.

در حالی که قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام ایالات متحده با افزایش ۱۲۸ درصدی در چند ماه اخیر و با امید به بهبود اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه به حدود ۴۳ دلار برای هر بشکه رسید.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 306631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =