۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
  • کد خبر: 306970
حفر ۲۳ حلقه چاه آزادگان جنوبی در مراحل پایانی است

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: اجرای پروژه حفاری ۳+۲۰ حلقه چاه توسعه‌ای در این میدان با ۹۸ درصد پیشرفت در مراحل پایانی کار قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد خاوری‌نژاد از پیشرفت ۹۸ درصدی حفاری ۲۳ حلقه چاه توسعه‌ای میدان آزادگان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد چاه، تاکنون حفاری و تکمیل ۲۱ حلقه پایان یافته است.

وی افزود: در پروژه حفاری ۳+۲۰ حلقه چاه میدان نفتی آزادگان جنوبی، تاکنون ۸۱  هزار و ۱۰۳ متر حفاری انجام شده است، در ضمن با توجه به اینکه آغاز این پروژه با مراحل پایان عملیات حفاری ۴۰ حلقه چاه در این موقعیت از سوی ملی حفاری هم‌زمان شد، در ابتدا عملیات اجرایی با یک دستگاه حفاری کلید خورد و در ادامه به ۹ دکل حفاری رسید.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: با پیشرفت کار پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی، تعداد دکل‌ها به چهار دستگاه تقلیل یافت و هم‌اکنون با نزدیک شدن به زمان پایان پروژه، تنها دستگاه حفاری ۲۸ فتح در منطقه استقرار دارد.

خاوری‌نژاد افزود: چاه‌های تکمیل‌شده طبق روال به شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان مجری طرح توسعه میدان‌های غرب کارون تحویل می‌شود.

وی با اشاره به هم‌افزایی و همکاری مؤثر و مستمر میان مدیران اجرایی و متخصصان شرکت ملی حفاری و متن، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران در میدان نفتی آزادگان افزون بر پروژه ۳+۲۰ حلقه چاه، پروژه موسوم به ۱۰ حلقه چاه دیگر را نیز در حال اجراست که در این ارتباط، دکل‌های سنگین ۳۷ و ۹۲ و دکل فوق سنگین ۶۰ فتح در حال حفاری چاه‌های توسعه‌ای هستند.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با این توضیح که متراژ حفاری در پروژه ۱۰ حلقه چاه میدان آزادگان جنوبی به حدود ۱۲ هزار متر بالغ شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود پروژه حفاری ۱۰ حلقه چاه دیگر تا اوایل سال ۱۴۰۰ به پایان برسد و به کارفرمای پروژه، شرکت مهندسی و توسعه نفت تحویل شود.

شرکت ملی حفاری ایران تاکنون ۶۴ حلقه چاه در قالب قراردادهای کلید در دست (EPDS) در بخش جنوبی میدان نفتی آزادگان حفاری کرده و ۱۰ حلقه در مراحل اجرا دارد و در بخش ارائه خدمات یکپارچه فنی مهندسی نیز با شرکت مهندسی و توسعه نفت همکاری می‌کند.

کد خبر 306970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =