۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
  • کد خبر: 307079
چشم‌انداز بلندمدت قیمت نفت به ۵۰ دلار کاهش یافت

یک مؤسسه اعتبارسنجی، چشم‌انداز بلندمدت قیمت نفت برای شاخص دبلیوتی‌آی را ۵۰ دلار برای هر بشکه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اویل‌پرایس، مؤسسه اعتبارسنجی فیچ برآورد خود برای قیمت طولانی‌مدت شاخص نفت دبلیوتی‌آی را از ۵۲ دلار برای هر بشکه به ۵۰ دلار برای هر بشکه کاهش داد که بیانگر شکنندگی توازن بازار، لبریز بودن ذخیره‌سازی‌ها، کاهش قیمت موردنیاز برای متعادل نگه‌داشتن بودجه و ادامه روند انتقال انرژی است.

براساس برآورد اخیر قیمت نفت و گاز این مؤسسه اعتبارسنجی که روز سه‌شنبه (۱۸ شهریورماه) منتشر شد، قیمت بلندمدت نفت خام برنت در بهترین شرایط ۵۳ دلار برای هر بشکه است. قیمت بلندمدت این شاخص در برآورد پیشین این نهاد ۵۵ دلار برای هر بشکه اعلام شده بود. 

فیچ همچنین چشم‌انداز قیمت نفت خود برای سال ۲۰۲۲ را کاهش داد. این نهاد انتظار دارد قیمت شاخص نفت خام برنت در این سال به ۵۰ دلار برای هر بشکه برسد. برآورد پیشین فیچ برای این شاخص ۵۳ دلار برای هر بشکه بود.

علت این کاهش برآورد، افزایش ذخیره‌سازی نفت در پی همه‌گیری ویروس کرونا، شکنندگی پویایی عرضه و تقاضا و کاهش قیمت موردنیاز برای متعادل نگه‌داشتن بودجه در بسیاری از مناطق  است. 

فیچ برآورد کرد که قیمت شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در سال ۲۰۲۲ به‌طور میانگین  ۴۷ دلار برای هر بشکه باشد، این در حالی است که پیش از این انتظار می‌رفت قیمت این شاخص در سال ۲۰۲۲، ۵۰ دلار برای هر بشکه باشد.

این مؤسسه اعتبارسنجی برآورد کرده که در نیمه دوم سال جاری میلادی و در سال ۲۰۲۱ از حجم ذخیره‎سازی‌های نفت خام کاسته شود.

فیچ تصریح کرد: جدا از مبانی، قیمت‌های بلندمدت نفت نشان‌دهنده تمایل موجود برای حرکت به سوی منابع انرژی کم‌کربن است.

کد خبر 307079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =