به‌زودی؛ رونمایی از واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول

واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به‌زودی با حضور سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت‌های مختلف به‌صورت رسمی رونمایی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تلاش پژوهشگران و کارشناسان این مرکز به نتیجه رسیده است و در روزهای آینده با حضور بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل تعدادی از هلدینگ‌های پتروشیمی و نمایندگان چند شرکت صاحبنام کشور رونمایی می‌شود و سرمایه‌گذاران با ظرفیت و نحوه فعالیت این واحد آشنا می‌شوند.

بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش با دعوت از سرمایه‌گذاران برای بازدید از طرح‌های تولید پروپیلن از متانول، از پیاده‌سازی دانش‌فنی فرآیندی و کاتالیست‌های مصرفی ایرانی در طرح‌هایGTPP , MTP کشور خبر داد.

واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول در مرکز پژوهش و فناوری ماهشهر به تازگی عملیاتی شده و آماده بازدید سرمایه‌گذاران است و هم‌زمان با توسعه دانش فنی MTP دانش فنی تولید همه کاتالیست‌های مورد نیاز این واحد نیز کسب شده و واحدهای نیمه صنعتی بعضی از این کاتالیست‌ها نیز در حال بهره‌برداری هستند.

در برنامه کلان صنعت پتروشیمی، توسعه هوشمند بر اساس طرح‌های پیشران از مسیر تولید پروپیلن به‌عنوان یکی از زنجیره‌های مهم توسعه مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین ابتدا نیاز است ظرفیت تولید پروپیلن افزایش یابد و سپس توسعه هوشمند صنعت از این مسیر دنبال شود.

با توجه به اینکه کشور با کمبود تولید پروپیلن مواجه است به‌زودی با اجرای طرح‌های GTPP , MTP در پارک عسلویه، امیرآباد، اسلام‌آباد غرب و چند منطقه دیگر ظرفیت این محصول مهم به ۴ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت و در این مسیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بومی‌سازی دانش تولید متانول به پروپیلن یک دستاورد مهم را رقم زده است.

کد خبر 307594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =