برآورد تولید نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) اعلام کرد تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ کمتر از برآورد پیشین این نهاد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز سه‌شنبه (۱۵ مهرماه) پیش‌بینی کرد که تولید نفت خام آمریکا امسال ۹۹۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد و به ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. این در حالی است که در برآورد پیشین مقدار کاهش تولید ۸۷۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده بود.

این اداره همچنین برآورد کرد که مقدار تولید در ماه سپتامبر به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز برسد و انتظار دارد سطح تولید در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ کاهش یابد و به‌طور میانگین به ۱۱ میلیون بشکه در روز برسد، زیرا تولید ناشی از فعالیت‌های جدید حفاری، کاهش چاه‌های موجود را جبران نمی‌کند.

افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر، بعضی از تولیدکنندگان را به ازسرگیری حفاری ترغیب کرد و شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار از اکتبر ۲۰۱۸ شمار سکوهای نفت و گاز طبیعی را افزایش دادند. 

این در حالی است که نشانه‌هایی از موج جدید شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان چشم‌انداز تقاضا را تضعیف کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین انتظار دارد که میانگین مصرف نفت و دیگر سوخت‌های مایع سراسر جهان در سال ۲۰۲۰، روزانه ۹۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز باشد که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد. این رقم در سال ۲۰۲۱، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

این نهاد همچنین برآورد کرد که مصرف نفت و دیگر سوخت‌های مایع ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰، روزانه ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه کاهش یابد و به ۱۸ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز برسد. مقدار کاهش مصرف در برآورد پیشین ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز برآورد شده بود. 

براساس این برآورد، تقاضای نفت ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱، یک میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد و به ۱۹ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. رقم کاهش تقاضا در برآورد پیشین یک میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه در روز بود.

این نهاد پیش‌بینی کرد که تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۳۶۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۱۱ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز برسد. در برآورد پیشین مقدار کاهش تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده بود. 

کد خبر 308173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =