مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در خارک برگزار شد

مانور آمادگی مقابله با آلودگی دریایی با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی و حفاظت محیط زیست دریایی در اسکله‌های صادراتی پایانه نفتی خارک برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این مانور لزوم آمادگی و سرعت عمل در برابر هرگونه آلودگی نفتی و ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح به‌ویژه آلودگی دریاست.

وی درباره مراحل اجرای مانور افزود: طبق سناریوی طراحی‌شده پس از اعلام مشاهده لکه نفتی و بررسی میزان آلودگی، شرایط اضطراری اعلام و گروه‌های عملیاتی متشکل از بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی)، عملیات دریایی، ترابری، عملیات صادرات، حراست و ... به صورت آماده‌باش در می‌آمدند و شرایط عملیاتی مقابله با لکه نفتی آماده‌سازی شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با تأکید بر اینکه پس از انتقال تجهیزات، عملیات مقابله با آلودگی دریا انجام و عملیات بوم‌اندازی انجام شد، تصریح کرد: در ادامه جمع‌آوری، شست‌وشو، انتقال تجهیزات و پسماندهای عملیاتی انجام شد و مانور با موفقیت پایان یافت‌.

اسدروز با اشاره به اینکه مراحل مانور در حضور نمایندگان اداره کل بندر و دریانوردی بوشهر انجام شد، گفت: برگزاری مانور می‌تواند نقشی مهم در افزایش آمادگی نیروهای مقابله با هرگونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی ایفا کند. 

کد خبر 308188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =