۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
  • کد خبر: 308767
برزیل سومین تأمین‌کننده نفت خام چین شد

برزیل در ماه سپتامبر مقام سوم صادرات نفت خام به چین را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن و سنگاپور، داده‌های واردات چین در روز یکشنبه (چهارم آبان‌ماه) نشان داد برزیل در ماه سپتامبر سومین تأمین‌کننده بزرگ نفت خام چین بود، زیرا پالایشگاه‌های مستقل چین خرید نفت خام ارزان‌قیمت و با کیفیت نسبتاً عالی این صادرکننده آمریکای جنوبی را افزایش دادند.

داده‌های اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت چین از برزیل در ماه سپتامبر به ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تن رسیده است، در حالی که این رقم پارسال ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار تن بود. 

برزیل در صاردات نفت خام به چین از عراق پیشی گرفت و بغداد به پنجمین تأمین‌کننده بزرگ نفت چین تبدیل شد.

واردات چین از برزیل از ژانویه تا سپتامبر ۳۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تن بوده که ۱۵.۶ درصد بیشتر از پارسال است. شرکت نفت دولتی پتروبراس برزیل در ماه ژوئیه اعلام کرده بود چین ۷۰ درصد از صادرات نفت برزیل را به خود اختصاص می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که عربستان سعودی ماه گذشته میلادی دوباره رتبه نخست صادرات نفت به چین را به خود اختصاص داد. واردات نفت چین از ریاض ۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تن معادل یک میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه در روز بود.

روسیه که دومین صادرکننده نفت خام به چین در ماه گذشته بود، در این ماه ۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تن یا یک میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه در روز از نفت خام چین را تأمین کرد.

صادرات ایالات متحده آمریکا به چین در ماه سپتامبر به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید. 

چین در ۹ ماه نخست ۱۳ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال نفت خام وارد کرد، زیرا پالایشگاه‌ها با بهبود تقاضای سریع پس از همه‌گیری ویروس کرونا تولید را افزایش دادند و با قیمت‌های بی‌‎سابقه پایین نفت، مقدار هنگفتی از نفت ارزان قیمت را ذخیره‌سازی کردند.

کد خبر 308767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =