پالایشگاه اراک ۱۴۰ هزار تن سوخت کم‌سولفور کشتیرانی را تأمین می‌کند

معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از نیمی از سوخت کم‌سولفور مورد نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در ۱۰ ماه گذشته از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک تأمین شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ‌عبدالرضا محبی با بیان اینکه نیاز مصرف ماهانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حالت عادی ۵۰ هزار تن و در شرایط کنونی ۳۵ هزار تن در ماه است، افزود: حدود ۱۵ هزار تن از این نیاز ماهانه ازسوی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک تأمین شده است.

وی با تأکید بر اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ ماه اخیر (از اواخر آذرماه پارسال تا پایان مهرماه ۱۳۹۹)، مجموعاً ۱۴۰ هزار تن سوخت کم‌سولفور از طریق پالایشگاه اراک دریافت کرده است، تصریح کرد: این مهم به همت وزارت نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و پیگیری مستمر دست‌اندرکاران، صورت گرفته است.

معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده که می‌تواند بخشی از سوخت کم‌سولفور موردنیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تأمین کند، افزود: در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شده، اما اکنون بقیه سوخت کم‌سولفور که در شرایط کنونی حدود ۴۵ درصد سوخت مورد نیاز ما را تشکیل می‌دهد.

محبی تصریح کرد: سوخت کم‌سولفور تولید ایران همواره باکیفیت‌ترین در نوع خود بوده و تاکنون به لحاظ فنی هیچ‌گونه مشکلی برای کشتی‌ها ایجاد نکرده است.

وی گفت: این شرکت دو سامانه کامل سوخت‌رسانی شامل ۲۰ مخزن، تأسیسات مربوطه و چند شناور در بندرعباس و قشم دارد که عملیات سوختگیری و ذخیره سوخت را به سهولت انجام می‌دهد.

کد خبر 308858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =