۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
  • کد خبر: 308945
سایه تقاضا بر عرضه اوپک پلاس در ۲۰۲۱ 

بازوی تجاری سعودی آرامکو اعلام کرد که مشکلات مربوط به تقاضا، عرضه اوپک پلاس در سال آینده میلادی را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابراهیم البوعینین، مدیر بازرگانی سعودی آرامکو اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش پیش از افزایش عرضه در ژانویه ۲۰۲۱ باید با بسیاری از مشکلات مربوط به تقاضا مقابله کنند.

کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس قصد دارند از ماه ژانویه سال آینده ۲ میلیون بشکه دیگر از کاهش تولید تاریخی خود در سال جاری میلادی را تسهیل کنند و کاهش تولید خود را پس از این ماه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسانند.

مدیر بازرگانی آرامکو گفت: شاهد فشار بر حاشیه سود پالایشی هستیم و بسیاری از پالایشگاه‌ها با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت پالایشی خود فعالیت می‌کنند و بسیاری دیگر در حال  تعطیل شدن هستند.

البوعینین افزود: فکر نمی‌کنم تجارت (پالایش) با این نرخ (حاشیه سود پالایشی) پایدار باشد.

در حالی که تقاضا در دیگر نقاط جهان همچنان در قلمرو منفی است، احتمال می‌رود تقاضای نفت چین در سه‌ماه پایانی و تا سال ۲۰۲۱ و با رشد اقتصادی  این کشور ثابت باقی بماند.

البوعینین تصریح کرد: از جمله تردیدهایی که بازار نفت با آن روبه‌روست، افزایش تولید لیبی از سمت عرضه و موج دوم جهانی ویروس کرونا، به‌ویژه در اروپا، از سمت تقاضاست.

مسئله دیگری که تلاش‌های کشورهای اوپک پلاس را از سمت عرضه پیچیده می‌کند، این است که انتظار می‌رود تولید لیبی در هفته‌های آینده به یک میلیون بشکه در روز برسد.

کد خبر 308945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =