افزایش تعداد دکل‌های حفاری آمریکا به بالاترین رقم از مه ۲۰۲۰ رسید

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا به بالاترین رقم از ماه مه رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا در ماه اکتبر برای سومین ماه پیایپی افزایش یافت و شرکت‌های حفاری بیشترین تعداد دکل را از ماه مه ۲۰۱۸ تاکنون به شمار دکل‌های موجود افزودند، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با بهبود و ثبات قیمت نفت فعالیت‌های حفاری را از سر گرفتند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (نهم آبان‌ماه) خود آورده است که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای هفتمین هفته پیاپی افزایش یافت و با افزایش ۹ دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ اکتبر (جمعه، نهم آبان‌ماه) به ۲۹۶ دستگاه رسید. 

این در حالی است که تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته ۵۲۶ دستگاه و ۶۴ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

بر اساس این گزارش، تعداد مجموع دکل‌های حفاری افزوده شده در ماه اکتبر ۳۵ دستگاه بود.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با ۱۰ دستگاه افزایش به ۲۲۱ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه کاهش ۷۲ دستگاه بود.

بیش از نیمی از دکل‌های نفتی ایالات متحده در حوضه پرمین در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو واقع شده است که در این هفته با ۹ دستگاه افزایش، به ۱۴۲ دستگاه رسید و این بیشترین رقم از ماه مه است.

در حالی که قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا از اواسط ماه ژوئن و برای چهار ماه حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه باقی مانده بود، در این هفته به زیر ۳۵ دلار برای هر بشکه یعنی کمترین قیمت از ماه ژوئن رسید.

با وجود اینکه قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به‌ دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۴۲ درصد کاهش یافته، امید به بهبود شرایط اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سبب شده است که قیمت آن حدود ۸۸ درصد افزایش یابد.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده، مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 309021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =