سیاست کمک به تولید و رشد اقتصادی پیگیری می‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: در شرایط رو به بهبود اقتصادی، دولت با اتخاذ سیاست‌های متناسب مالی و مهار و هدایت نقدینگی به سمت تولید و توسعه سرمایه‌گذاری، حفظ ارزش پول ملی و کمک به تولید و رشد اقتصادی کشور را با قوت دنبال می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ۱۸ آبان‌ماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: اینک فرصتی برای دولت آینده آمریکا پیش آمده است که اشتباه‌های گذشته را جبران کند و با احترام به قواعد جهانی، به مسیر پایبندی به تعهدهای بین‌المللی بازگردد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، همواره به تعهدهای خود در صورت رعایت مسئولانه از سوی همه اطراف تعهد، پایبند بوده و همکاری سازنده با جهان را راهبرد خود می‌داند.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر پیروزی مقاومت ملت ایران در جنگ اقتصادی تحمیل‌شده توسط دولت آمریکا، تصریح کرد: مردم ایران با مقاومت قهرمانانه خود در برابر جنگ تحمیلی اقتصادی، اثبات کردند که سیاست فشار حداکثری آمریکا محکوم به شکست است.

روحانی عنوان کرد: اینک زمان آن است که در سایه همکاری و هم‌افزایی ایران و همسایگان، شاهد ارتقای امنیت و توسعه در منطقه باشیم و مسیر ثبات و رشد اقتصادی کشور، با قوت و سرعت هرچه بیشتر، پیموده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی دولت تأکید کرد: در شرایط رو به بهبود اقتصادی، دولت با اتخاذ سیاست‌های متناسب مالی و کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید و توسعه سرمایه‌گذاری، حفظ ارزش پول ملی و کمک به تولید و رشد اقتصادی کشور را با قوت دنبال می‌کند.

رئیس‌جمهوری همچنین در این نشست، وزیر امور اقتصاد و دارایی را مکلف کرد همسو با ارتقای انضباط مالی و بودجه‌ای، فروش سهام و دارایی‌های مازاد دولتی و انتشار اوراق بدهی دولت را طبق برنامه مصوب ادامه دهد.

کد خبر 309287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =