نفت ۱۳ ونتیلاتور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل داد

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب ۱۳ دستگاه ونتیلاتور (کمک تنفسی) اهدایی شرکت ملی نفت ایران را به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه واگذار کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سعید ناصری‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، همیاری و کمک به مناطق پیرامونی است، گفت: این موضوع مهم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت نمود می‌یابد و اهدای دستگاه‌های کمک تنفسی از سوی شرکت ملی نفت ایران به استان‌های مختلف و همچنین پیش ‌از این همیاری و کمک به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله غرب و جنوب غرب کشور نیز همسو با این هدف انجام شد.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه کشور، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با همیاری و همکاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اقدام‌هایی مانند تهیه بسته‌های معیشتی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، برپایی ایستگاه‌های تب‌سنجی و اکسیمتری، ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، همکاری و کمک به شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های اطراف مناطق عملیاتی و... تلاش کرد تا حد امکان در جلوگیری از شیوع این ویروس و کاهش خسارت‌های آن همگام با دیگر بخش‌ها و به‌ویژه شبکه بهداشت و درمان کشور خدمات‌رسانی کند.

محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز ضمن قدردانی از اقدام وزارت نفت گفت: وزارت نفت و به تبع آن شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در غرب کشور در بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و به‌تازگی نیز بیماری همه‌گیر کرونا منشأ خدمات بی‌شماری بودند و اهدای دستگاه‌های ونتیلاتور، کمک بزرگی به بخش درمان و نجات جان هم‌وطنان مبتلا به این بیماری کرده است.

وزارت نفت برای کمک به تسریع در روند درمان بیماران مبتلا به کرونا و عارضه‌های تنفسی و افزایش آمار بهبودیافتگان، تعداد ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ۹ استان نفت‌خیز اهدا کرد که سهم استان‌های غربی کشور از جمله کرمانشاه، لرستان و ایلام در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تعداد ۳۹ دستگاه است.

کد خبر 309741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =