۷۰ درصد مصرف گاز اصفهان در بخش صنعتی و تولیدی است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان درباره وضع مصرف گاز در این استان، اعلام کرد که ۷۰ درصد مصرف گاز این استان در بخش صنعتی و تولیدی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمصطفی علوی، در دیدار با عباس مقتدایی، نماینده اصفهان در مجلس گزارشی از وضع گازرسانی به بخش‌های مختلف خانگی، عمومی و صنعتی در این استان ارائه کرد و گفت: مصرف گاز در بخش‌های مختلف نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بسیار بالا رفته و هم‌وطنان باید برای تداوم گازرسانی به همه بخش‌ها، بهینه مصرف کنند.

وی تصریح کرد: مشترکان باید برای بهره‌مندی همه بخش‌های استان از این نعمت، الگوی مصرف را رعایت و گاز را در حد نیازشان مصرف کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به مقدار مصرف گاز در این استان که به‌طور میانگین سالانه حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب است، افزود: مقدار مصرف بخش خانگی در زمستان امسال افزایش می‌یابد.

علوی همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون همه شهرها و ۱۰۶۰ روستا برابر ۹۹.۵ درصد جمعیت استان از گاز بهره‌مند هستند، اظهار کرد: ۷۰ درصد مصارف گاز در استان اصفهان در واحدهای صنعتی - تولیدی و نیروگاهی، ۲۰ درصد در بخش خانگی و حدود ۵ درصد در بخش سی‌ان‌جی و مابقی در بخش‌های تجاری مصرف می‌شود.

وی با اشاره به گازرسانی به روش گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) به چهار شهر شرقی استان، گفت: گازرسانی به این روش به دلیل حمل گاز فشرده از طریق تانکرهای مخصوص، مشکلات و سختی‌های زیادی داشت، اما شرکت گاز همسو با مسئولیت اجتماعی و بهره‌مندی یکسان مردم از گاز طبیعی، عملیات گازرسانی به این مناطق را اجرایی کرد، از این رو از مردم انتظار داریم برای پیشگیری از افت فشار گاز و مشکلات مرتبط در مصرف گاز دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مسئولانی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی دارند.

عباس مقتدایی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از اقدام‌های مؤثر شرکت گاز استان و اعلام رضایت از فعالیت‌های انجام‌شده، گفت: شرکت گاز از دستگاه‌های اجرایی استان است که رضایتمندی مردم از خدمات آن بسیار بالاست.

وی تأکید کرد: با همدلی و وفاقی که میان نمایندگان استان با هدف تمرکز بر حل مشکلات مردم و دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد، با برگزاری نشست‌های مشترک تخصصی، مشکلات پیگیری و برطرف خواهند شد.

کد خبر 310517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =