بزرگ‌ترین مرکز آموزش اچ‌اس‌ئی شاغلان صنعت گاز راه‌اندازی می‌شود

بزرگ‌ترین مرکز آموزش بهداشت، محیط زیست و ایمنی (اچ‌اس‌ئی) برای تایید صلاحیت حرفه‌ای شاغلان صنعت گاز در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالمجید دراهکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست با مدیر نیروی انسانی و کارشناسان آموزش مجتمع گاز پارس جنوبی، گفت: با همکاری این مجتمع، بزرگ‌ترین مرکز آموزش بهداشت، محیط زیست و ایمنی (اچ‌اس‌ئی) در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان برای توانمندسازی ۱۷ هزار شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و برای توسعه مرکز تایید صلاحیت حرفه‌ای شاغلان صنعت گاز کشور در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی از تجهیز مرکز ملی مهارت گاز کشور با همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و افزود: مرکز مهارت‌آموزی گاز کشور با ارائه ۱۸۰ استاندارد مهارتی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تا پایان امسال و با همکاری و مشارکت مجتمع گاز پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار کرد: مراکز ارتقای مهارت در نزدیکی صنعت و درون کارگاهی در شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع گاز پارس جنوبی برای ارتقای مهارت شاغلان صنایع، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای بهره‌وری و توسعه نیروی انسانی شرکت‌ها و صنایع و همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها ایجاد می‌شود.

اسحاق فرشیدی، مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه مهارت‌آموزی رکن اصلی توسعه هر صنعت است، گفت: صلاحیت حرفه‌ای ۱۳ هزار نفر از شاغلان مجتمع گاز با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر باید تا پایان سال ۱۴۰۲، با شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای تأیید شود.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری مجتمع گاز پارس جنوبی برای توسعه مهارت‌ها، افزود: راه‌اندازی مرکز آموزش ایمنی و بهداشت در مرکز آمزش فنی و حرفه‌ای کنگان برای مهارت‌آموزی همه نیروهای زیرمجموعه شرکت ملی گاز نشان از این ادعاست.

مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد: همه شاغلان در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی باید آموزش‌های مهارتی را در حوزه اچ‌اس‌ئی در این مرکز بگذرانند و گواهی مهارت دریافت کنند.

فرشیدی تصریح کرد: سرمایه انسانی ماهر و آموزش‌دیده نقشی مهمی در توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد و این آموزش‌ها به‌صورت نمونه برای نخستین بار در استان بوشهر برگزار می‌شود.

کد خبر 310646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =