مصوبه تخفیف ۱۰۰ درصدی صورتحساب گاز مشترکان کم‌مصرف ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه تخفیف ۱۰۰ درصدی صورتحساب گاز مشترکان کم‌مصرف را ابلاغ کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، در این مصوبه که به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصدوسی و هشتم قانون اساسی ابلاغ شده، آمده است: این حکم شامل گازبها و همه هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، ‌ عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) است و تنها سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و سکونتگاه‌های عشایری می‌شود.

هیئت وزیران با تأکید بر اینکه گازبهای سایر مشترکان تا الگوی تعیین‌شده تغییری نخواهد کرد، تصویب کرد: مشترکان با مقدار مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف، ۶ ماه فرصت دارند نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز اقدام کنند. در پایان این دوره، بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنها بیش از الگوی تعیین‌شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

در مصوبه ابلاغی ازسوی معاون اول رئیس‌جمهوری از وزارت نفت خواسته شده تا ضمن اجرای اقدام‌های بهینه‌سازی مصرف که به‌صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز ایران آموزش داده می‌شود، مشارکت در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف گاز اعم از اصلاح سامانه موتورخانه‌ها و جایگزینی بخاری‌های فرسوده در دستور کار قرار گیرد.

در مصوبه دولت تصریح جدول الگوی کم‌مصرفی (مترمکعب در ماه) به شرح زیر تعیین شده است:

۱. ایام سرد اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳، ۲۰۰ مترمکعب و کمتر در ماه.

۲. ایام سرد اقلیم ۴، ۱۵۰ مترمکعب و کمتر.

۳. ایام سرد اقلیم ۵، ۱۰۰ مترمکعب و کمتر و ایام گرم و همه اقلیم‌ها (نیم دوم فروردین تا نیمه نخست آبان)، ۴۵ مترمکعب و کمتر.

کد خبر 310669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =