لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر مبنای ظرفیت‌های ایران تدوین شده است

رئیس‌جمهوری گفت: برخلاف تصور و تحلیل افرادی که معتقدند بودجه با اتکا به اتفاق‌های بین‌المللی تدوین شده، باید تأکید کنیم که بودجه ۱۴۰۰ با اتکا و تکیه بر ظرفیت‌های اقتصادی ایران نوشته شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ۲۵ آذرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: به همه کسانی که تصور می‌کنند با اقدام‌هایی نظیر تحریم به‌دنبال شکست ایران هستند، توصیه می‌کنم برای همیشه این رویکرد غلط و شکست‌خورده را به موزه تاریخ بسپارند.

وی اقتدار و توان اقتصادی ایران را به‌عنوان دو واقعیت مهم و تعیین‌کننده دانست و افزود: اگرچه جنگ اقتصادی آسیب‌های زیادی را از جمله به معیشت مردم وارد کرد، اما امروز تحریم‌کنندگان و جنگ‌طلبان که فروپاشی اقتصاد ایران در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی می‌کردند در حالی کاخ سفید را ترک می‌کنند که ملت ایران سرافراز و پیروز در یک جنگ نابرابر اقتصادی قدرتمندتر از گذشته ایستاده است.

رئیس‌جمهوری به ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: مبنای تدوین و طراحی لایحه بودجه سال آینده، ظرفیت‌های اقتصادی کشور و و اقعیت‌های عرصه بین‌المللی بوده و با تحلیل دقیق داده‌ها و داشته‌های داخلی ارائه شده است.

روحانی با بیان اینکه برخی منتقدان بودجه سال آینده دچار همان اشتباه راهبردی نادیده گرفتن و انکار واقعیت‌ها و توانایی اقتصادی کشور شده‌اند، عنوان کرد: برخلاف تصور و تحلیل کسانی که معتقدند بودجه با اتکا به اتفاق‌های بین‌المللی و نتایج انتخابات آمریکا تدوین شده، باید تأکید کنیم که بودجه ۱۴۰۰ با اتکا و تکیه بر ظرفیت‌های اقتصادی ایران نوشته شده است.

کد خبر 310761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =