سران قوا چگونگی اجرایی شدن رهنمودهای رهبری را بررسی کردند

سران قوا چگونگی اجرایی شدن رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری درباره راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی را بررسی کردند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، روز دوشنبه (یکم دی‌ماه) در پنجاه‌وپنجمین نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به برگزاری نشست شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر معظم انقلاب و دیدگاه‌های مطرح‌شده از سوی مقام رهبری در این دیدار، گفت: شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ظرفیت ارزشمندی است که بر حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌تواند طرح‌های موثر در اقتصاد کشور را که با همکاری بدنه کارشناسی کشور و متخصصان به‌ویژه با بهره‌گیری از مساعی و کمک‌های سایر قوا تهیه شده است تصویب کند و موانع را از سر راه دستگاه‌های مرتبط کشور بردارد.

وی افزود: در خصوص موارد تأکید مقام معظم رهبری در جهت حمایت از اقشار کم درآمد، نظیر رایگان شدن آب، برق و گاز برای اقشار ضعیف جامعه، دولت اقدام‌هایی را انجام داده که می‌تواند افزون بر کمک به اقشار ضعیف جامعه به اصلاح الگوی مصرف در کشور بینجامد.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر موضوع امنیت سرمایه‌گذاری در کشور و تشویق و افزایش امید و اعتماد سرمایه‌گذاران و ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: عمده‌ترین راه نجات اقتصاد کشور افزایش امید و تقویت اعتماد در میان فعالان اقتصادی است و با اصلاح رفتاری و ساختاری باید سرمایه‌گذاری را رونق ببخشیم.

وی تأکید کرد: همه ما موظف به حمایت و تأمین امنیت سرمایه‌گذاران هستیم و ضروری است که طرح مدونی در این زمینه تدوین و پیاده شود و همه قوا کمک کنند تا سرمایه‌گذاران داخلی سرمایه خود را در داخل کشور فعال کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه در زمینه ارتقا و امنیت سرمایه‌گذاری، دولت به تنهایی نمی‌تواند همه شرایط را فراهم کند و نیاز به مساعدت و همکاری سایر قوا دارد، افزود: ضروری است که رؤسای قوای سه‌گانه برای رسیدن به تفسیر واحد از مسائل با یکدیگر همراهی کنند و رایزنی‌های نزدیک‌تر داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نیز در این نشست به اقدام مثبت رئیس‌جمهوری در ابلاغ دستورهای مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی کشور، ایجاد سازوگار کارشناسی فراگیرتر در بررسی‌های مقدماتی تصمیم‌های شورای هماهنگی سران قوا با مساعی و مشارکت دیگر قوا اشاره کرد.

وی گفت: ایجاد سازوکاری برای پیگیری چگونگی اجرای مصوبات شورای هماهنگی سران قوا می‌تواند در سرعت و تأثیر تصمیم‌ها براساس محورهایی که مقام معظم رهبری دستور فرموده‌اند، مؤثر باشد.

رئیس قوه قضائیه درباره موضوع واگذاری‌ها و تاثیر آن در ایجاد رونق تولید و فضای اقتصادی کشور، افزود: با اصلاح ساختار واگذاری‌ها می‌توانیم امیدوار باشیم که با طی شدن روند قانونی این فرایندها، اعتمادسازی مؤثری در میان صاحبان سرمایه و علاقه‌مندان به تولید ایجاد کند.

رئیسی عنوان کرد: در واگذاری‌هایی که سازوکار دقیق واگذاری و نظارت بر آنها رعایت شده و فرأیند قانونی را طی کرده‌اند، نتایج مثبتی را در کیفیت تولید و رونق آن شاهد هستیم.

محمدباقر قالیباف نیز در این نشست گفت: مقام معظم رهبری همواره بر هماهنگی سران قوا تأکید داشته‌اند و این بر دوش همه ماست و ما موظف هستیم با همکاری و همدلی کارها را پیش ببریم.

وی افزود: نمونه بارز این همکاری، کمک‌های حمایتی برای مردم است که با همکاری دولت و مجلس به سرانجام رسید و حاصل هماهنگی میان سران قوه مجریه و مقننه بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط سخت امروز همه وظیفه داریم به دولت کمک کنیم و باید تلاش کنیم امور کشور پیش برود، تصریح کرد: شورای‌ عالی اقتصادی سران قوا جایگاه ویژه‌ای در رفع موانع و حل مشکلات و معضلات اقتصادی کشور دارد و می‌تواند با اتخاذ تصمیم‌های مؤثر که با همفکری و هماهنگی قوای کشور انجام می‌شود به بهبود روند امور کمک کند.

کد خبر 311019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =