افتتاح طرح‌های پتروشیمی به دست متخصصان ایرانی نشانه قدرت ملت ایران است

رئیس‌جمهوری گفت: بهره‌برداری رسمی بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان طرح در یک روز در بخش پتروشیمی به دست جوانان و متخصصان ایرانی نشانگر قدرت ملت ایران و ضربه بزرگ به استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، امروز (پنجشنبه، چهارم دی‌ماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از طرح‌های ملی وزارت نفت شامل سه طرح پتروشیمی در استان‌های ایلام، همدان و آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد تجهیزات این طرح‌ها ساخت جوانان ایرانی است، گفت: در جنگ اقتصادی، دشمن اهداف زیادی را دنبال می‌کرد، اما نفت و بانک دو بخش اصلی در ایران بود که در این جنگ اقتصادی روزانه هدف بمباران دشمن قرار داشت، اما خوشبختانه امروز با مقاومت مردم و تلاش متخصصان کشور سی‌وهشتمین هفته افتتاح طرح‌های بزرگ ملی را پشت سر گذاشتیم و این افتتاح‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عمر این جنگ اقتصادی به سر آمده و آن کسی که فرماندهی شرورانه این جنگ را به‌دست گرفته بود، در هفته‌های آخر عمر سیاسی خود است، افزود: اما این ملت برای همیشه در تاریخ زنده می‌ماند و سربلند خواهد بود، همان‌گونه که در طول تاریخ سربلند بوده است.

رئیس‌جمهوری با تبریک روز پتروشیمی، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ طرح پتروشیمی در این دولت افتتاح شده که مجموع آنها تا پایان سال ۹۹ به ۱۷ طرح می‌رسد و این در حالی است که این صنعت و تعدادی از مدیران آن از طرف فرد شروری مانند ترامپ تحریم شده بودند، اما این تحریم‌ها همچون گلوله‌ای که در جنگ تحمیلی، صدام به بدن رزمندگان ما زد، باعث افتخار تحریم‌شدگان است.

روحانی عنوان کرد: از افتخارهای دولت یازدهم و دوازدهم وزارت نفت و صنعت پتروشیمی این بوده است که توانستیم تولید محصولات پتروشیمی را هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی نسبت به سال ۹۲ دو برابر کنیم.

وی گفت: اگر دولت در طول هشت سال فعالیت خود و دوران جنگ اقتصادی و تحریم هیچ کاری نکرده باشد، همین افزایش دو برابری تولید محصولات پتروشیمی از رقم ۵۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن و از ارزش ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار، کاری بزرگ و ارزشمند است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دلیل عصبانیت فراوان دشمن از این دولت همین افتتاح‌هاست، افزود: امروز با افزایش تولید در حوزه انرژی، برق و گاز برای مردم محروم و کم‌مصرف در ایران رایگان است و بخش زیادی از مردم از آب رایگان استفاده می‌کنند و ما در این دولت به خودکفایی‌های زیادی رسیده‌ایم که این موضوع دشمن را عصبانی کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز واردکننده بنزین نیستیم و حتی بنزین صادر می‌کنیم و صادرکننده گاز نیز هستیم، تصریح کرد: این دولت در اقدام‌های توسعه‌ای خود برای دولت‌های بعدی هم ریل‌گذاری کرده است، در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، خدمات، دولت الکترونیک، ‌شرکت‌های دانش‌بنیان و همین صنعت پتروشیمی کارهای عظیمی در این دولت انجام شده و برای سال‌های آینده و دولت بعدی هم ریل‌گذاری کرده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز در کشور مواد اولیه مورد نیاز برای تولید و صنعت را در اختیار داریم، در زمینه فناوری هم روز به روز در حال پیشرفت هستیم و محصولات تولیدی ما، در داخل کشور و بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

رئیس‌جمهوری گفت: دشمن با ایجاد محدودیت در بخش نفت به دنبال این بود که درآمد ارزی ما را کاهش دهد. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند گام نخست کاهش اثر تحریم دشمنان است و کار بعدی شکست تحریم و دولت هم برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها شماری از محصولات صادراتی را جایگزین درآمد نفتی کرد که از جمله آن صادرات محصولات پتروشیمی بود که با افتتاح طرح‌های پتروشیمی باقیمانده تا پایان سال، ارزش محصولات پتروشیمی ایران به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

روحانی با تأکید بر اینکه با همه توان باید به دنبال کم‌اثر کردن تحریم و نابود کردن آن باشیم، اظهار کرد: همه باید دست به دست هم دهیم، قوای سه‌گانه و ارکان کشور با رهنمودهای مقام معظم رهبری برای توسعه کشور تلاش کنیم، سال آینده در معیشت، سلامت، تولید و شکستن تحریم در وضع بهتری نسبت به امسال خواهیم بود.

کد خبر 311159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =