پول حاصل از فروش نفت باید صرف توسعه زیرساخت‌ها شود

رئیس‌جمهوری گفت: می‌گویند پول نفت را در بودجه خرج نکنیم، بله اینکه پول نفت را در بودجه جاری صرف نکنیم حرف درستی است، اما پول حاصل از فروش نفت را باید برای توسعه زیرساخت‌های کشور هزینه کنیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۰ دی‌ماه) در نشست هیئت دولت به ایجاد برخی دوقطبی‌های نادرست در جامعه اشاره کرد و گفت: بعضی موارد شاهد دوقطبی‌هایی در کشور هستیم که واقعیت ندارد و ناصحیح و کاذب است، اینکه گفته می‌شود نفت را بفروشیم یا نفروشیم، کم بفروشیم یا زیاد بفروشیم، چرا درباره مسئله به این روشنی باید بحث شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نفت را تولید کنیم و بفروشیم و این حق ماست، افزود: اگر یک لحظه هم زودتر بتوانیم حق خود را پس بگیریم، در آن تردید نمی‌کنم و برای تحقق آن همه تلاش خود را انجام می‌دهیم.

پول نفت اگر برای توسعه بخش صنعت نفت و بودجه عمرانی هزینه شود، اشکالی ندارد

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: می‌گویند پول نفت را در بودجه خرج نکنیم، بله اینکه پول نفت را در بودجه جاری صرف نکنیم حرف درستی است، اما پول حاصل از فروش نفت را باید برای توسعه زیرساخت‌های کشور هزینه کنیم و اگر برای توسعه بخش صنعت نفت و  بودجه عمرانی و توسعه زیرساخت‌های کشور هزینه شود، اشکالی ندارد.

روحانی با بیان اینکه در این دولت تا امروز ۶۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای امور عمرانی پرداخت شده و نسبت به پارسال ۷۰ درصد رشد داشته‌ایم، عنوان کرد: این یک افتخار بزرگ برای دولت است و آیا دولت بهتر از این باید مدیریت خود را نشان دهد؟

وی با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، یک روز پرداخت حقوق هیچ کارمندی با تأخیر روبه‌رو نشده است، گفت: آن روزها که پول نفت داشتیم حقوق کارمندان گاه از ۵ تا ۱۰ روز به تأخیر می‌افتاد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور و حمایت و توانمندسازی قشور ضعیف جامعه هزینه خواهد شد، افزود: هیچ دولتی در تاریخ انقلاب نمی‌تواند ادعا کند که مانند دولت یازدهم و دوازدهم حامی اقشار کم‌درآمد بوده است و نمونه بارز و روشن این حمایت، برق و گاز امید است که با هدف کمک به اقشار ضعیف و کاهش مصرف، برای کم مصرف‌ها رایگان شده است.

روحانی با بیان اینکه بیاییم پول نفت را در زیرساخت‌های کشاورزی، بیوتکنولوژی، ای‌سی‌تی، هوافضا و تکنولوژی‌های نو هزینه و در کشور تحول ایجاد کنیم، تصریح کرد: بله این غلط است که با پول نفت حقوق کارمند را پرداخت کنیم و این پول باید برای توسعه کشور در زیرساخت‌ها هزینه شود.

باید تلاش کنیم بیشتر از روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم

وی ادامه داد: نه‌تنها ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه، بلکه باید تلاش کنیم بیشتر از این مقدار نفت بفروشیم. ما باید با فروش بیشتر نفت خود، به آمریکا، صهونیست‌ها و کسانی که نمی‌خواهند موفقیت ما را ببینند، تودهنی و سیلی بزنیم.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه توقع ما از مجلس تشویق دولت است، گفت: نزدیک به نیمی از سال دیگر را این دولت هست و به مردم نشان می‌دهیم که می‌توانیم نفت را تولید و صادر کنیم.

روحانی با اشاره به پنجشنبه‌های افتتاح طرح‌های ملی و توسعه‌ای در کشور تصریح کرد: پنجشنبه گذشته شاهد افتتاح خوشحال‌کننده طرح‌های پتروشیمی در کشور بودیم، طرح‌های افتتاح شده پتروشیمی در این دولت به عدد ۱۰ رسید که تا پایان دولت به ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی می‌رسد.

افتتاح طرح‌های پتروشیمی افتخار ملی برای همه مردم و کشور است

وی اظهار کرد: در آغاز فعالیت دولت یازدهم تولید پتروشیمی کشور ۵۶ میلیون تن بود که تا پایان دولت دوازدهم به ۱۰۰میلیون تن افزایش خواهد یافت و ارزش محصولات پتروشیمی از سال ۹۲، ۱۱ میلیارد دلار بود که تا پایان این دولت این رقم به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید. این افتخار برای حسن روحانی و این دولت نیست، این یک افتخار ملی برای همه مردم و کشور است که نباید از بیان آن دریغ کنیم.

کد خبر 311402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =