صادرات نفت ونزوئلا به کمترین حد ۷۰ سال اخیر رسید

صادرات سالانه نفت ونزوئلا به کمترین مقدار در ۷۰ سال اخیر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، صادرات نفت ونزوئلا در ماه دسامبر به‌شدت سقوط کرد، زیرا تحریم‌های ایالات متحده سبب شده است برخی از محموله‌های این کشور آمریکای جنوبی در آسیا گرفتار شوند و رقابت با اعضای دیگر ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) افزایش ‌یابد.

براساس گزارش‌های حمل‌ونقل و داده‌های ردیابی کشتی‌ها، نیمی از فروش نفت ونزوئلا از ماه نوامبر کاهش یافت و به ۲۳۱ هزار و ۶۱۳ بشکه در روز رسید. این رقم نشان‌ می‌دهد صادرات سالانه ونزوئلا به کمترین مقدار در حدود هفت دهه گذشته رسیده است.

محموله‌هایی که ماه دسامبر بارگیری می‌شوند از اوایل ژانویه به آسیا می‌رسند، درست زمانی که ائتلاف اوپک پلاس تولید خود را افزایش می‌دهد. اوپک پلاس قرار است در نشست چهارم ژانویه (۱۵ دی‌ماه) به بررسی سیاست‌های نفتی خود بپردازد.

براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، بار نفتکش‌هایی که از ماه آوریل بندرهای ونزوئلا را ترک کرده‌اند ماه‌ها بعد تخلیه می‌شود. کشتی‌ها به‌طور معمول هزینه‌های روزانه را متحمل می‌شوند و انتظار طولانی برای بارگیری در قراردادهای حمل‌ونقل استاندارد می‌تواند هزینه‌بر باشد.

گفته می‌شود کشتی‌های حامل نفت خام ونزوئلا دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای خود را خاموش کرده‌اند و نام کشتی‌ها را پوشانده‌اند تا هویتشان پنهان بماند و از شناسایی جلوگیری کنند.

کد خبر 311586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =