تفاوت تطبیق کارکنان قرارداد مدت موقت پرداخت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: متمم کمک‌رفاهی، ایاب و ذهاب و تفاوت تطبیق کارکنان قراردادی مدت موقت به‌زودی پرداخت می‌شود.

فرزین مینو در گفت‌وگو با شانا  افزود: امسال برای نخستین بار در صنعت نفت، کارکنان قراردادی مدت موقت و مدت معین نیز همانند کارکنان رسمی در فرآیند انتخاب کارکنان نمونه وزارت نفت مدنظر قرار گرفتند و امیدواریم این روند در سال‌های آینده نیز ادامه یابد.

وی از افزایش پوشش هزینه‌های درمان بیماران کرونا و سقف تعهدهای بیمه درمان تکمیلی کارکنان قراردادی مدت موقت و مدت معین صنعت نفت هم خبر داد و گفت: برای بهبود فرآیندهای کاری در این زمینه و اعمال نظارت بیشتر شرکت‌های اصلی بر اجرای دقیق تعهدات قرارداد بیمه‌ای، به امور بیمه‌ای شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد داده‌ایم یک الگوی رضایت‌سنجی استاندارد برای امکان پایش اقدام‌ها به‌طور یکپارچه در چهار شرکت اصلی طراحی و معرفی کند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت با اشاره به مشارکت حداکثری کارکنان قرارداد مدت موقت در آزمون‌های اخیر طرح توانمندسازی، در واکنش به برخی انتقادها نسبت به آزمون یادآور شد: همان‌طور که مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت اعلام کرده، روش ارزیابی کارکنان در آزمون‌های توانمندی شناختی و زبان انگلیسی مبتنی بر روش هنجار مرجع است و به این ترتیب ملاک ارزیابی، میانگین نتایج آزمون‌دهندگان خواهد بود.

مینو ابراز امیدواری کرد که نتایج این آزمون بتواند معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت را در ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از توانمندی‌های کارکنان و تصمیم‌گیری‌های بهینه به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی ایشان یاری دهد.

وی به طرح تحول نظام پیمانکاری نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در برخی زیرمجموعه‌های وزارت نفت آغاز شده است و در دیگر بخش‌ها نیز سرانجام تا پایان بهمن‌ماه امسال به‌طور کامل اجرایی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت با بیان اینکه وزیر نفت به جد مسائل مربوط به منابع انسانی را پیگیری می‌کند و بر اتخاذ تصمیم‌هایی که به رفاه بیشتر کارکنان به‌ویژه کارکنان قراردادی منتهی شود تأکید دارد، ادامه داد: به این منظور به‌طور منظم گزارش اقدام‌های انجام‌شده و در حال اجرا را خدمت وزیر نفت ارائه می‌دهم و این نشست‌ها به‌منظور ارائه گزارش‌ها با تأکید ایشان به‌طور مستمر ادامه دارد.

مینو با اشاره به اقدام‌هایی که در سال‌های اخیر با محوریت بهبود وضع رفاهی و معیشتی کارکنان قراردادی مدت موقت و پیمانکاران انجام شده است، گفت: حوزه منابع انسانی به دلیل ارتباط با مسائل معیشتی و رفاهی که برای کارکنان بسیار حائز اهمیت است، می‌تواند بستر خوبی برای جذب مخاطب با اتکا به خبرسازی‌های گاه نادرست باشد. درخواست من از کارکنان این است که در این زمینه تنها به خبرهای رسانه‌های رسمی و معتبر استناد کنند.

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق، اظهار کرد: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در سال‌های اخیر همواره تلاش کرده است درباره تصمیم‌ها و اقدام‌های این حوزه اطلاع‌رسانی کند تا فضا برای انتشار خبرهایی که در آن حب و بغض‌های شخصی موج می‌زند و بیشتر در بستر مجازی منتشر می‌شود، مساعد نباشد. امیدوارم کارکنان شریف صنعت نفت نیز با هوشمندی، از اتکا به منابع خبری غیرمؤثق خودداری کنند.

کد خبر 311612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =