ثبت رکوردی تازه در تولید «رزین اپوکسی» پتروشیمی‌ خوزستان

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان به ثبت رکوردی تازه در تولید «رزین اپوکسی» در ۹ ماه امسال اشاره کرد و گفت: خط تولید محصول جدید «رزین اپوکسی جامد پودری» در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ با هدف بی‌نیازی کشور از واردات محصولات مشابه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی خوزستان، رضا صالح‌احمدی در بازدید جمعی از مدیران عامل شرکت‌های مصرف‌کننده محصول رزین اپوکسی پتروشیمی خوزستان و رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این شرکت با اشاره به سیاست‌های ابلاغی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر تولید بازارمحور و مشتری‌مدار شرکت‌های پتروشیمی تابع، از ثبت رکوردهای تازه تولید در پتروشیمی خوزستان در سال جهش تولید خبر داد و گفت: ۹ ماه نخست امسال با تحقق صد درصدی برنامه‌های تولید «رزین اپوکسی»، کل برنامه سال محقق شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با اعلام اینکه هم‌زمان با ثبت رکورد جدید تولید با هدف تامین نیاز مشتریان، تولید گرید جدید «رزین اپوکسی جامد پودری» در این شرکت پتروشیمی آغاز شده است، تصریح کرد: این محصول جدید به دنبال برگزاری نشست‌های متعدد با مشتریان و نیاز آنها ازسوی پتروشیمی خوزستان تولید و عرضه شده است.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال نیازسنجی انجام‌شده ازسوی پتروشیمی خوزستان، به‌طور متوسط سالانه بازار داخلی به تولید و عرضه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول نیاز دارد، اظهار کرد: بر این اساس، با اعمال تغییرات فنی در واحدهای فرآیندی و خطوط تولید، عرضه این محصول در پتروشیمی خوزستان آغاز شده است.

صالح‌احمدی با بیان اینکه گفت‌وگوهای دائم و مستمر با مشتریان برای کسب اطلاع از نیاز بازار و با هدف عرضه محصولات و گریدهای جدید به صورت پیوسته ادامه دارد، تأکید کرد: در این راستا، پس از بررسی شرایط بازار، برنامه‌ریزی برای ساخت و راه‌اندازی خط تولید جدید «رزین اپوکسی جامد پودری» در پتروشیمی خوزستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود مطابق با برنامه زمان‌بندی این واحد جدید نیمه نخست سال ۱۴۰۰ در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ظرفیت تولید واحد جدید را حدود ۳ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: این واحد با دانش فنی ایرانی مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذارد و سعی شده از امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های موجود در کارخانه برای تکمیل و بهره‌برداری از آن استفاده شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با بیان اینکه «رزین اپوکسی جامد پودری» در تولید محصولات مختلف از جمله مواد اولیه ساخت انواع قوطی کنسرو دارای کاربرد است، یادآور شد: با ساخت واحد جدید، صنعت پتروشیمی از واردات این محصول راهبردی پتروشیمی بی‌نیاز می‌شود.

مرضیه طهماسبی، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی پتروشیمی نیز در این بازدید، ارتباط دوسویه پتروشیمی‌ خوزستان با مشتریان را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این ارتباط موجب پیشرفت صنعت است و البته پتروشیمی خوزستان و سایر پتروشیمی‌ها با ارتقای روزافزون کیفیت محصولات خود سبب می‌شوند واردات بسیاری از محصولات به کشور قطع شود و البته این مستلزم کیفیت برتر محصولات داخلی است.

وی یادآور شد: متأسفانه شاهد هستیم که بعضی از ناهماهنگی‌ها در میان دستگاه‌های دولتی گاه سبب ‌بروز برخی مشکلات برای تولیدکنندگان می‌شود، باید با ارتباط بیشتر تولیدکنندگان با دستگاه‌های دولتی برای انتقال مشکلات و تسهیل کاغذبازی در داخل دولت این موانع را که گاه سبب سرگردانی تولیدکنندگان میان اداره‌های مختلف می‌شود، از سر راه برداشته شود.

کد خبر 311845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =