کاهش انتشار متان ناشی از تولید نفت و گاز در سال ۲۰۲۰

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد که انتشار متان ناشی از تولید نفت و گاز در سال ۲۰۲۰ در پی کاهش عرضه ۱۰ درصدی، کاسته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی اعلام کرد: انتشار جهانی گاز قوی گلخانه‌ای متان ناشی از تولید نفت و گاز در سال ۲۰۲۰ ، ۱۰ درصد کاهش یافته و این موضوع دلیل اصلی کاهش تولید متان بوده است و نه اقدام‌های آب و هوایی.

متان بیش از ۸۰ برابر دی‌اکسید کربن در ۲۰ سال نخست حضور خود در جو دارای ظرفیت گرمایشی است و احتمال دارد از زیرساخت‌های نفت و گاز مانند خطوط لوله نشت کند.

صنایع دیگری مانند صنعت کشاورزی نیز از منتشرکننده‌های اصلی متان هستند.

این آژانس همچنین تصریح کرد: صنعت نفت و گاز در سال گذشته میلادی(۲۰۲۰) بیش از ۷۰ میلیون تن متان منتشر کرد که این رقم حدود ۱۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

آژانس بین‌المللی انرژی تاکید کرد: دلیل بخش عمده‌ای از کاهش انتشار گاز متان در سال ۲۰۲۰ تولید کمتر نفت و گاز بوده و جلوگیری شرکت‌ها از انتشار گاز متان نقش چندانی در کاهش تولید گاز متان نداشته است.

توافق کاهش تولید بی‌سابقه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (اوپک پلاس) سبب شد روزانه حدود ۱۰ میلیون بشکه از عرضه نفت جهان یا ۱۰ درصد تقاضای جهانی نفت پیش از شیوع ویروس کرونا کاسته شود.

در این سال تحریم‌های ایالات متحده آمریکا تولید نفت ونزوئلا را فلج کرده و صنعت نفت لیبی به مدت زیادی از درگیری‌های داخلی رنج برده است. تولیدکنندگان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر کاهش قیمت نفت قرار گرفتند، زیرا همه‌گیری ویروس کرونا تقاضا را کاهش داد و جنگ قیمتی گسترده‌ای میان روسیه و عربستان سعودی ایجاد کرد.

بر اساس گزارش این نهاد، روسیه و ایالات متحده بزرگ‌ترین عامل انتشار متان در سال ۲۰۲۰ بودند.

کد خبر 312187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =