هیئت‌های تجاری ۱۱ کشور جهان در راه نمایشگاه ایران‌ پلاست

بیش از ۲۰۰ تاجر از ۱۱ کشور از آخرین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست قرن؛ چهاردهمین دوره این رویداد منطقه‌ای در صنعت پلیمری، پلاستیک و صنایع وابسته بازدید می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، کوروش حسن‌پور، رئیس تشریفات این نمایشگاه، در پنج دوره اخیر برگزاری ایران پلاست مسئول مستقیم دعوت و پیگیری حضور هیئت‌های تجاری و بازرگانان خارجی از کشورهای مختلف بوده است. با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور در دوران تحریم و شیوع ویروس کووید ۱۹، امسال شاید بیش از گذشته اقتصاد کشور به ارزآوری صادرات مواد و محصولات صنعت پلاستیک به‌ویژه به کشورهای همسایه و منطقه نیاز داشته باشد، چه آنکه این مهم نیز در اولویت برنامه‌های کلان دولت قرار گرفت. در این میان یکی از فرصت‌های بازاریابی برای رسیدن به این نتیجه و نفوذ در بازارهای هدف صادراتی با هدف ارزآوری و رونق کسب‌وکار، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی است و نمایشگاه ایران پلاست نیز یکی از شاهراه‌ها و گلوگاه‌های راهبردی در جذب بازرگانان خارجی در بخش پر مخاطب و جذاب صنعت پلیمر و پلاستیک محسوب می‌شود.

گفت‌وگوی ستاد خبری نمایشگاه با کوروش حسن‌پور، رئیس تشریفات نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست را در ادامه می‌خوانید:

نمایشگاه ایران پلاست از ۱۹ تا ۲۲ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. با توجه به اینکه جنابعالی در ادوار اخیر مسئولیت دعوت از هیئت‌های تجاری و بازرگانان خارجی را به‌عهده داشته‌اید، بفرمایید برای دوره اخیر چه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است؟

می‌توانیم این اطمینان را به همه مخاطبان نمایشگاه ایران پلاست بدهیم که در چهاردهمین دوره این رویداد منطقه‌ای در صنعت پلیمری، پلاستیک و صنایع وابسته، بیش از ۲۰۰ تاجر از کشورهای اقلیم کردستان، عراق، افغانستان و آذربایجان به دعوت و میزبانی دبیرخانه نمایشگاه، از آخرین ایران پلاست قرن  بازدید خواهند داشت.

این افراد که اشاره کردید در قالب چه تعداد هیئت تجاری به ایران خواهند آمد؟

تا این لحظه حضور ۶ هیئت از عراق، دو هیئت از افغانستان و یک هیئت از آذربایجان برای حضور در ایران پلاست قطعی شده است، همچنین از کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، کنیا و هندوستان هم هرکدام یک هیئت راهی ایران می‌شوند. در بخش بازدیدکنندگان خارجی که به‌صورت انفرادی به کشور وارد خواهند شد، در حال نهایی کردن مراحل دریافت ویزا و اقامت بازدیدکنندگانی از کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، اردن و آذربایجان به‌صورت انفرادی هستیم.

آیا تسهیلات ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان خارجی در چهاردهمین دوره ایران پلاست تدارک دیده شده است؟

طبق روال دوره‌های پیشین، میهمانان منتخب از بسته اقامتی رایگان دبیرخانه نمایشگاه بهره‌مند می‌شوند، همچنین سعی ما این است که برای بازدید هدفمند میهمانان، بهترین برنامه‌ریزی انجام شود.

این بازرگانان در چه حوزه‌هایی فعال هستند؟

اولویت ایران پلاست بر دعوت از تجار تخصصی حوزه صنعت پلاستیک بوده است، اما همان‌طور که مستحضرید بازرگانان کشورهای عراق و افغانستان به‌طور معمول در چند زمینه فعالیت دارند. در هر حال صنعت پلاستیک ایران برای این کشورها و حتی جمهوری آذربایجان و اقلیم کردستان بسیار جذاب است. برای نمونه، نخستین بار در تاریخ نمایشگاهی ایران پلاست، امسال بزرگ‌ترین هیئت اقلیم کردستان عراق که به‌صورت تخصصی در بخش تجارت محصولات پلاستیکی فعال هستند، در قالب هیئت ۵۰ نفره از این رویداد بازدید می‌کند و در حاشیه نمایشگاه نیز باب تازه‌ای از همکاری‌های دوسویه با شرکت‌های داخلی گشوده می‌شود.

آیا برای دعوت از این بازرگانان، دبیرخانه نمایشگاه، نظرات مشورتی مشارکت‌کنندگان و تشکل‌ها را هم دریافت کرده و مورد توجه قرار داده است؟

در دو دوره گذشته، تا حدودی برای معرفی بازرگانان سرشناس با همه انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط با صنعت پلاستیک مکاتبه کردیم که از این موضوع استقبال نشد. به نظرم دلیل اصلی این موضوع هم مسئله رقابت میان فروشندگان محصولات و خدمات بود. اعضای انجمن‌ها و تشکل‌ها گاه تمایل ندارند مشتری‌های خود را به دیگران معرف کنند که قابل درک است. به هر حال معرف اصلی بازرگانان مورد اشاره، سازمان توسعه تجارت و اتاق‌های مشترک بازرگانی بوده‌اند.

همه با این واقعیت ناخوشایند یعنی همه‌گیری کووید-۱۹ و آثار مستقیم و غیرمستقیم آن بر زندگی فردی، اجتماعی و حرفه‌ای آشنا هستند. تأثیر این موضوع بر جذب بازدیدکنندگان خارجی و منطقه‌ای در این دوره چگونه بود؟

بله، امسال به دلیل بیم از سفر، محدودیت پروازها و قوانین قرنطینه پس از سفر در بسیاری از کشورها به‌ویژه کشورهای اروپایی، تنوع کشورها در میان بازدیدکنندگان خارجی کمتر شده است، اما در کمیت خیلی تفاوتی نداریم، از قضا امیدوارم با شرایط و امکانی که برای صادرات شرکت‌های ایرانی در کشورهای منطقه و همسایه وجود دارد، این بخش از سال‌های گذشته خروجی بهتری هم داشته باشد.

آیا نشست‌های برنامه‌ریزی‌شده B2B میان هیئت‌ها از یک طرف و مسئولان سازمان‌ها و شرکت‌ها ازسوی دیگر وجود خواهد داشت؟

بله، پس از قطعی شدن حضور هیئت‌ها برای این مبحث هم برنامه‌ریزی می‌کنیم، پارسال در این باره خیلی موفق بودیم. امسال هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌طور حتم نشست‌های پرباری را برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

پیشنهاد شما برای بهینه کردن ارتباط مشارکت‌کنندگان ایران پلاست و بازرگانان چیست؟

غرفه‌داران بی‌شک برنامه‌هایی خواهند داشت تا از حضور بازرگانان خارجی در ایام نمایشگاه، به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنند. بازرگانان خارجی با هدایت و همراهی راهنمایان از همه سالن‌ها بازدید خواهند داشت. از مشارکت‌کنندگان محترم تقاضا دارم از اخبار و برنامه‌های نمایشگاه از طریق کانال‌های رسمی دبیرخانه ایران پلاست مطلع شوند و در نشست‌های B2B مشارکت کنند، امیدوارم با رعایت مسائل بهداشتی، همه با هم به هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم کشور کمک کنیم.

کد خبر 312680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =