۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
  • کد خبر: 313408
قطر ظرفیت تولید ال‌ان‌جی را افزایش می‌دهد

قطرپترولیوم در نظر دارد ظرفیت تولید ال‌ان‌جی خود را از رقم کنونی ۷۷ میلیون تن در سال به ۱۱۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۶ برساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، قطرپترولیوم، عمده‌ترین تأمین‌کننده گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) در جهان، روز دوشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) قراردادی را برای توسعه فاز نخست پروژه ال‌ان‌جی «میدان شمالی» امضا کرد که هدف آن افزایش ۴۰ درصدی تولید ال‌ان‌جی قطر تا سال ۲۰۲۶ است.

مؤسسه مشاوره انرژی وودمکنزی اعلام کرد که توسعه این پروژه ظرفیت تولید ال‌ان‌جی قطر را از ۷۷ میلیون تن در سال به ۱۱۰ میلیون تن می‌رساند.

سعد الکعبی، مدیرعامل قطرپترولیوم، در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: بهره‌برداری از این فاز تا سه ماه چهارم ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و تا اواخر سال ۲۰۲۶ یا اوایل سال ۲۰۲۷ به ظرفیت کامل می‌رسد.

وی گفت: مجموع هزینه این پروژه ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار خواهد بود که آن را به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در چند سال گذشته و بزرگ‌ترین ظرفیت تولید ال‌ان‌جی تبدیل کرده است.

کعبی که وزیر انرژی قطر هم هست افزود: در حالی که قطرپترولیوم آماده است «میدان شمالی» را به تنهایی توسعه دهد، هفته آینده روند مناقصه شرکت‌های بین‌المللی برای به‌دست آوردن ۳۰ درصد سهام فاز نخست پروژه آغاز می‌شود.

وی انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی درباره نهایی شدن مشارکت با شرکت‌های نفتی برای توسعه این میدان تصمیم‌گیری شود.

انتظار می‌رود فاز دوم این پروژه، معروف به پروژه جنوب «میدان شمالی»، ظرفیت تولید ال‌ان‌جی قطر را تا سال ۲۰۲۷ به ۱۲۶ میلیون تن در سال برساند.

وزیر انرژی قطر تصریح کرد: قطرپترولیوم هم‌اکنون در حال بررسی افزایش ظرفیت ال‌ان‌جی و رساندن این رقم به فراتر از ۱۲۶ میلیون تن در سال است.

کد خبر 313408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =