فارس به خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی کشور متصل می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از دستاورد بزرگ این استان در حوزه سوخت‌رسانی خبر داد و گفت: با اتصال استان فارس به خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی کشور، ضمن افزایش امنیت سوخت‌رسانی، بسیاری از چالش‌ها در این حوزه برطرف می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، امیر بنی‌کریمی ضمن گرامیداشت چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: با دستور مقام عالی وزارت نفت، فارس به خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی کشور متصل می‌شود.

به گفته وی، سهم استان فارس با مصرف روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در کشور هفت درصد است و رتبه چهارم را در اختیار دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به بهره‌مند نبودن استان از خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: ۴۰ درصد نیازمندی‌های استان در حوزه سوخت از طریق شرکت پالایش نفت شیراز و بقیع از مبادی مختلفی همچون بندرعباس، اصفهان، ماهشهر، یزد، سیرجان و بوشهر از طریق ناوگان حمل‌ونقل مواد نفتی تأمین می‌شود.

بنی‌کریمی ادامه داد: امنیت سوخت‌رسانی در استان در سال‌های گذشته با توجه به شرایط موصوف با چالش جدی روبه‌رو بود و جدا از تحمیل هزینه‌هایی همچون کرایه حمل، تصادف‌های جاده‌ای و خطرهای زیست محیطی ایجادشده در اثر تردد نفتکش‌ها، فرآیند سوخت‌رسانی را با مشکلاتی همراه کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اقدام به طرح موضوع کرد و پروژه اتصال فارس به خطوط انتقال فرآورده را در دستور کار قرار داد که با پیگیری‌های مدیرعامل، مدیران تأمین و توزیع و برنامه‌ریزی ستاد تهران، استاندار و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، با احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از مبدأ بندرعباس به شیراز موافقت شد و با اولویت نسبت به انجام مطالعات اجرای این طرح و تهیه اسناد مناقصه دستورات لازم را ابلاغ کردند.

مدیر منطقه فارس تحقق این مهم را بزرگ‌ترین دستاورد شرکت ملی پخش در استان بیان کرد و گفت: اجرای این پروژه، نقش مؤثر و راهبردی در تأمین امنیت سوخت‌رسانی استان خواهد داشت.

کد خبر 313560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =