اختصاص معادل ریالی ۴ میلیون تن مواد اولیه قیر برای راه‌های روستایی

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، وزارت نفت را مکلف کردند معادل ریالی ۴ میلیون تن مواد اولیه قیر را برای راه‌های روستایی و مصارف دیگر به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان طی نشست علنی امروز (یکشنبه، سوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با پیشنهاد افزایش دو میلیون تن مواد اولیه قیر به ۴ میلیون تن در تبصره یک بند الحاقی یک ماده واحده موافقت کردند.

بر اساس این بند، وزارت نفت مکلف است ماهانه معادل ریالی ۴ میلیون تن مواد اولیه قیر برای آسفالت راه‌های روستایی، معابر شهرها، پایگاه‌ها، پاسگاه‌ها، نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان، بیابان‌زدایی و انجام عملیات خاکپوش اختصاص دهد.

در ادامه بررسی بودجه، نمایندگان با بند الحاقی ۲، تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که بر اساس آن وزارت نفت مجاز به خرید گاز مایع از کشورهای دیگر یا تهاتر آن با بنزین و گازوئیل ازسوی شرکت ملی نفت ایران یا دیگر شرکت‌های تابعه وزارت نفت شد.

در بخش درآمدی بند الحاقی ۲، تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه آمده است: وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط مجاز به خرید گاز مایع از کشورهای دیگر و تهاتر آن با بنزین و گازوئیل ازسوی شرکت ملی نفت ایران یا دیگر شرکت‌های تابعه وزارت نفت است و معادل وزنی گاز مایع خریداری یا تهاتر شده، گازوئیل یا بنزین صادر می‌کند که همه عواید حاصل به حساب شرکت تابعه ذیربط آن وزارتخانه واریز می‌شود، همچنین قیمت هرکیلوگرم گازمایع تحویلی به شرکت‌های توزیع کننده، برابر دو سوم قیمت یک لیتر بنزین سهمیه‌ای تعیین می‌شود.

نمایندگان همچنین با رقم یک میلیون و ۹۹۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال به عنوان سقف منابع حاصل از درآمدهای نفتی برای سال آینده موافقت کردند.

نمایندگان همچنین دولت را مکلف به تسویه بدهی قطعی خود تا سقف ۹۰۰ هزار میلیارد ریال به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعهدهای مربوط به طرح‌های عمرانی و دفاعی از محل تحویل نفت‌خام و میعانات گازی صادراتی کردند.

سامان گودرزی

کد خبر 313835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =