جمع‌بندی مطلوب اوپک‌پلاس برای تولید نفت در آوریل

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک نشست اوپک‌پلاس را مطلوب خواند و گفت: براساس تصمیم این نشست، روزانه یک میلیون بشکه‌ای که عربستان به‌صورت داوطلبانه تنها برای فوریه و مارس کاهش داده بود، برای ماه آوریل نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی‌نیا شامگاه پنجشنبه (۱۴ اسفندماه) پس از چهاردهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس، درباره نتیجه این نشست اظهار کرد: براساس این نشست، به جای اضافه تولید ۵۰۰ هزار بشکه نفت در ماه آوریل، فقط ۱۳۰ هزار بشکه به تولید روسیه و ۲۰ هزار بشکه نفت به تولید قزاقستان افزوده می‌شود و ۳۵۰ هزار بشکه دیگر اضافه نمی‌شود و تولید تثبیت می‌شود که جمع‌بندی خوبی برای ماه آوریل است.

وی به یکی از نکات مهم این نشست اشاره کرد و افزود: برای ماه مه، دوباره در یکم ماه آوریل نشست برگزار می‌شود که تصمیم گرفته شود تولید برای ماه مه افزایش یابد یا تثبیت شود.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک ادامه داد: یک نکته مهم دیگر این است که یک میلیون بشکه‌ای که عربستان به‌صورت داوطلبانه فقط برای فوریه و مارس کاهش داده بود، برای ماه آوریل نیز ادامه خواهد داشت.

زمانی‌نیا گفت: عربستان به شرط اینکه دیگر اعضا تخطی از سهمیه خود را تا پایان ماه ژوئیه جبران کنند، رقم تولید روزانه یک میلیون بشکه را به‌تدریج پس از ماه آوریل امسال وارد بازار می‌کند تا تعادل بازار نفت نیز به هم نخورد.

کد خبر 314282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =