سرانه فضای سبز نفت‌خیز جنوب بیش از استاندارد جهانی است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: سرانه فضای سبز این شرکت حدود ۳ برابر استاندارد جهانی استٰ.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی در آیین روز درختکاری که در نخستین روز هفته منابع طبیعی (که به نام روز درختکاری است) در مجتمع نمک‌زدایی شماره ۲ اهواز در محدوده‌ عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون انجام شد، اعلام کرد: خوشبختانه سرانه فضای سبز مناطق نفت‌خیز جنوب نسبت به کشور وضع بسیار مطلوبی دارد و در حالی‌که استاندارد سرانه فضای سبز در دنیا برای هر نفر حدود ۲۰ تا ۲۵ مترمربع است، این سرانه در اهواز حدود ۷ مترمربع و در مناطق نفت‌خیز جنوب به ازای هر نفر حدود ۷۰ مترمربع است.

وی گفت: این اقدام پسندیده هم در تعهد پیمانکاران طرح‌های توسعه‌ای گذاشته شده است و هم از دیرباز با تلاش و زحمات بخش‌های مرتبط در شرکت‌های بهره‌برداری تابع و مدیریت عملیات غیر صنعتی ستاد و اداره فضای سبز، به‌صورت پیوسته در حال انجام است.

شاپور جهان‌بین، سرپرست معاونت خدمات مهندسی عملیات غیرصنعتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این آیین، به بعضی از برنامه‌های مدیریت عملیات غیرصنعتی به‌منظور ایجاد شادابی و نشاط در کارکنان اشاره کرد و افزود: در سالی که گذشت ۱۵۰۰ اصله درخت و حدود ۹۵۰ هزار نهال و نشای گل فصلی میان همکاران توزیع شد و سال آینده نیز بنا داریم حدود ۲۰۰۰ اصله درخت از گونه‌های متنوع و متناسب با اقلیم را به درختان بخش اداری-مسکونی اهواز اضافه و همچنین فضایی با عنوان نارنجستان، در منطقه شهرک نفت که متشکل از گونه‌های مختلف مرکبات است ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سال آینده به‌منظور زیباسازی محیط، تندیس‌ها و سردیس‌های متعدد و آبشارهای مصنوعی و آب‌نماهای گوناگون در مناطق زیر پوشش احداث و راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: وسعت فضای سبز اماکن اداری و مسکونی شرکت نفت‌خیز جنوب در اهواز نزدیک ۹۲۱ هزار مترمربع است که شامل ۳۵۰ هزار اصله درخت گرمسیری با حداکثر تنوع می‌شود.

تداوم مشارکت نفت‌خیز جنوب در طرح‌های محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طی روزهای اخیر، بازدیدی هم از منطقه محروم منبع آب اهواز داشت؛ منطقه‌ای که با همکاری این شرکت و دیگر گروه‌های جهادی از جمله گروه‌های جهادی سپاه و بسیج صنعت نفت، بهسازی و ایمن‌سازی شده است.

محمدی با تاکید بر تداوم مشارکت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه محرومیت‌زدایی مناطق محروم در اطراف تأسیسات این شرکت، گفت: سکونتگاه‌های غیرایمن که در اثر مهاجرت برخی از مردم کم‌بضاعت شهرهای کوچک و روستاها به شهر اهواز ایجاد شده، افزون بر اینکه سبب محرومیت بیش از پیش این اقشار شده است، خطرهای زیادی برای ساکنان این منازل غیرایمن و محیط‌های پیرامونی ایجاد می‌کند. راهکار اصلی رویارویی با این پدیده، تقویت فضای کسب‌وکار در روستاها و شهرهای کوچک برای کاهش تشکیل چنین سکونتگاه‌هایی در کلانشهر اهواز است.

کد خبر 314310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =