افزایش صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به آسیا در سال ۲۰۲۰

صادرات ال‌ان‌جی ایالات متحده آمریکا به آسیا در سال ۲۰۲۰، ۶۷ درصد افزایش یافت.

 به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز دوشنبه (۲۵ اسفندماه) در گزارشی اعلام کرد صادرات گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) آمریکا به آسیا در سال ۲۰۲۰، ۶۷ درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، مجموع صادرات ال‌ان‌جی این کشور با وجود کاهش تقاضا و قیمت‌ها در تابستان ۲۰۲۰، ۳۲ درصد افزایش یافته است.

 صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۰ به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد صادرات ال‌ان‌جی این کشور در ماه نوامبر ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب و در ماه دسامبر ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت‌مکعب بوده است.

مجموع صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در سال ۲۰۲۰ با وجود همه‌گیری ویروس کرونا به‌طور میانگین ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون فوت‌مکعب بود که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۳۲ درصد افزایش یافت.

 صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به آسیا هم در سال گذشته میلادی ۶۷ درصد افزایش یافته و حدود نیمی از مجموع صادرات ال‌ان‌جی این کشور یعنی حدود ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب آن را به خود اختصاص داده است.

بیشترین مقصد صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به منطقه آسیا، چین بود. این افزایش صادرات در پی کاهش تعرفه‎های واردات ال‌ان‌جی از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد رخ داد.

هند و ژاپن هم واردات ال‌ان‌جی از آمریکا را افزایش دادند، هند در پی کاهش قیمت ال‌ان‌جی در فصل بهار و تابستان ۲۰۲۰، واردات از آمریکا را افزایش داد. ژاپن هم در پاییز ۲۰۲۰ واردات ال‌ان‌جی از آمریکا را بیشتر کرد.

صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به اروپا هم در سال گذشته میلادی ۶۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز افزایش یافت و به‌طور میانگین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب بود. صادرات این کشور به ترکیه، انگلیس، اسپانیا، یونان و لیتوانی افزایش یافته است.

کد خبر 314702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =