ارزآوری و اشتغال‌زایی از دستاوردهای جهش صنعت پتروشیمی است

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تحول خوبی در صنعت پتروشیمی ایجاد شده است، به‌گونه‌ای که امروز اشتغال‌زایی و ارزآوری از جمله دستاوردهای جهش‌های صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌آید.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به تحول و توسعه صنعت نفت و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: اشتغال‌زایی، ارزآوری، خودکفایی در تولید برخی کالاها، بی‌نیازی از واردات، جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش تعداد محصولات تولیدی از جمله دستاوردهای جهش‌های صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌آیند.

وی بر ضرورت رونق پتروشیمی‌ها تأکید کرد و افزود: از آنجا که پتروشیمی‌ها ضریب ارزش افزوده و اشتغال بسیار بالاتری از فروش نفت‌خام دارند باید تلاش بیشتری برای تبدیل نفت به محصولات مختلف کرد تا از این طریق برای کشور ارزش افزوده ایجاد شود.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح‌های جهش تولید صنعت پتروشیمی همسو با اقتصاد مقاومتی است، اگرچه تحریم‌ آسیب‌های اقتصادی بسیاری به کشور رسانده، اما با استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت نفت و گاز می‌توانیم از این دوران نیز عبور کنیم.

حسین‌زاده اعلام کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های مختلف صنعت پتروشیمی، تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد شده و این روند از اهمیت صنعت پتروشیمی در توسعه متوازن کشور حکایت دارد.

کد خبر 315613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =