۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
  • کد خبر: 315717
تشریح برنامه‌های عملیاتی نفت و گاز اروندان در ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این شرکت در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد و گفت: برنامه افزایش تولید از میدان نفتی دارخوین از جمله این برنامه‌هاست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، جهانگیر پورهنگ با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» عنوان کرد: برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۰بر محور تولید و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های فنی و تخصصی داخلی برای جلوگیری از کاهش تولید تمرکز دارد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال پیگیری‌های لازم در اجرای طرح توسعه میدان‌های نفتی سپهر، جفیر، سوسنگرد، سهراب و فازهای میدان‌های دارخوین و آزادگان شمالی در غرب کارون باالگوی جدید قراردادهای نفتی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تأکید کرد: توسعه این میدان‌ها از مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت در روند ظرفیت‌سازی تولید نفت در گستره عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان است.

پورهنگ تحویل چاه‌های توسعه‌ای جدید در میدان‌های مشترک غرب کارون از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت به نفت و گاز اروندان و راه‌اندازی چاه‌های تعمیری میدان نفتی آزادگان جنوبی را از مواردی برشمرد که در اجرای برنامه افزایش تولید از این میدان انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه افزایش تولید از میدان نفتی دارخوین اظهار کرد: در این زمینه تعمیر و تکمیل حفاری سه حلقه چاه با دکل حفاری و احداث خطوط لوله جریانی و نصب تسهیلات سر چاهی برای پنج حلقه چاه این میدان در دستور کار قرار دارد.

به گفته پورهنگ، تعمیرات اساسی واحدهای بهره‌برداری طبق برنامه سالانه و نگهداشت و افزایش تولید طبق جداول پیش‌بینی‌شده از سوی شرکت ملی نفت ایران از دیگر اقدام‌هایی است که با تلاش مستمر کارکنان این مجموعه در سال ۱۴۰۰ با جدیت دنبال می‌شود.

گام‌های بلند نفت و گاز اروندان در حفاظت از محیط زیست

وی به شرایط و موقعیت حساس حوزه عملیاتی این شرکت در تالاب هورالعظیم اشاره کرد و افزود: فعالیت نفت و گاز اروندان به نحوی آبی و خاکی است. در همین زمینه، توجه ویژه به مسائل زیست‌محیطی و حفظ اکوسیستم آب، خاک و هوا مکمل تولید و انجام عملیات صنعتی در این منطقه تلقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تأکید کرد: در این زمینه پیشگیری از هرگونه آلودگی ناشی از نشت خطوط نفت در تالاب، پیگیری جمع‌آوری گازهای مشعل واحدهای یادآوران، آزادگان و یاران شمالی با راه‌اندازی کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ در نیمه دوم سال، پیگیری احداث خط لوله انتقال گازهای مازاد واحد دارخوین به گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ و جمع‌آوری گازهای مشعل واحد غرب کارون در کوتاه‌مدت تحت قرارداد فروش گازهای مشعل و در بلندمدت ارسال به تأسیسات جمع‌آوری گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ در اولویت برنامه‌های امسال این شرکت لحاظ شده است.

پورهنگ تعمیر و تکمیل یک حلقه چاه در دارخوین و تبدیل آن به چاه تزریق پساب، ادامه کارهای اجرایی احداث و تکمیل لندفیل برای دفن کنده‌های حفاری، خرید و نصب مجموعه تصفیه فاضلاب در مناطق عملیاتی دارخوین و غرب کارون و بازرسی فنی بی‌وقفه خطوط لوله جریانی و انتقال نفت را از دیگر سرفصل‌های برنامه‌های زیست محیطی این شرکت برشمرد.

وی به کارهای در دست اقدام در زمینه بهره‌برداری، نگهداشت و افزایش تولید از میدان‌های زیر نظر این شرکت از جمله آزادگان شمالی و تلمبه‌خانه غرب کارون و تعمیر و نگهداری پست‌های برق منطقه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه تدوین‌شده از سوی شرکت ملی نفت ایران مبنی بر تولید افزون بر یک میلیون بشکه نفت از میدان‌های غرب کارون در سال ۱۴۰۴، ظرفیت‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق این هدف از برنامه‌های اصلی شرکت نفت و گاز اروندان در سال ۱۴۰۰ به‌شمار می‌آید.

کد خبر 315717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =