۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
  • کد خبر: 315893
افزایش ۲ درصدی عرضه نفت روسیه در ماه آوریل

عرضه نفت روسیه در ماه آوریل و در پی توافق اوپک پلاس دو درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، براساس داده‌های وزارت انرژی روسیه در روز یکشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) نشان داد عرضه نفت و میعانات گازی روسیه در آوریل امسال نسبت به ماه مارس ۲ درصد افزایش یافته و به ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این رقم در ماه مارس ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز بود.

براساس توافق ماه مارس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس)، سهمیه تولید نفت روسیه از ابتدای ماه آوریل ۱۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۹ میلیون و ۳۷۹ بشکه در روز رسید. این رقم شامل عرضه میعانات گازی (نوعی نفت سبک) نمی‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری اینترفکس، تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه آوریل - که یک روز طولانی‌تر از ماه مارس است - ۴۲ میلیون و ۸۱۰ تن بود. این رقم در ماه مارس ۴۳ میلیون و ۳۴۰ تن بود.

وزارت انرژی روسیه مقدار عرضه نفت را به تنهایی اعلام نمی‌کند، این کشور به‌طور معمول ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید می‌کند.

اینترفکس همچنین گزارش داد که صادرات نفت روسیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰.۵ درصد کاهش یافته و به ۶۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسیده است.

اعضای اوپک پلاس هفته گذشته در نشستی تلفنی تصمیم گرفتند که برنامه تسهیل کاهش تولید تصویب شده در نشست ابتدای آوریل را از ماه مه اجرا کنند.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری تاس، صادرات نفت خام روسیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷.۲ درصد کاهش یافته و به ۷۱ میلیون و ۵۷۰ تن رسیده است.

صادرات نفت خام این کشور در ماه آوریل ۱۶.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تن رسید.

صادرات نفت روسیه به کشورهای غیر عضو سازمان کشورهای مستقل همسود (CIS) در این چهار ماه ۲۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۶۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسید. این رقم در ماه آوریل ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود.

صادرات نفت روسیه به کشورهای عضو این سازمان در این دوره دو برابر شد و به ۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تن رسید. این رقم در ماه آوریل یک میلیون و۳۲۰ هزار تن بود.

کد خبر 315893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =