شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا افزایشی شد

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای دومین هفته پیاپی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکا برای دومین هفته پیاپی شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز را افزایش دادند، زیرا افزایش قیمت نفت در ماه‌های اخیر تولیدکنندگان نفت شیل را به آغاز فعالیت‌های حفاری ترغیب کرده است.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) خود آورده که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در این هفته نسبت به هفته پیش از آن هشت دستگاه افزایش یافته و به ۴۴۸ دستگاه رسیده، این تعداد بالاترین رقم از ماه آوریل ۲۰۲۰ است.

بر اساس این گزارش، مجموع دکل‌های آمریکا نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۸ دستگاه یعنی ۲۰ درصد افزایش یافته است، تعداد دکل‌های حفاری همچنین ۸۴ درصد نسبت به ماه اوت ۲۰۲۰ - کاهش بی‌سابقه دکل‌ها- افزایش یافته است.

مجموع دکل‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به هفتم مارس (جمعه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) نسبت به هفته پیش از آن دو دستگاه افزایش یافت و به ۳۴۴ دستگاه رسید، در حالی که شمار دکل‌های گازی هفت دستگاه افزایش یافت و به ۱۰۳ دستگاه رسید.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در هفته مورد اشاره حدود ۶۵ دلار برای هر بشکه بود.

با توجه به اینکه قیمت‌ها از اکتبر سال ۲۰۲۰ بیشتر روند افزایشی داشته‌اند، بعضی از شرکت‌های انرژی اعلام کردند پس از کاهش هزینه‌های حفاری و تکمیل در دو سال گذشته، قصد دارند هزینه‌های خود را در سال ۲۰۲۱ کمی افزایش دهند و به همین دلیل افزایش شمار دکل‌ها محدود بوده است.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده و مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 316006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =