افزایش شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای پنجمین ماه پیاپی

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای پنجمین ماه پیاپی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده برای نخستین بار از  ماه فوریه شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز را برای پنجمین هفته پیاپی افزایش دادند زیرا افزایش قیمت انرژی در ماه‌های اخیر تولیدکنندگان نفت شیل را له استخراج بیشتر نفت ترغیب کرده است.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۰ فروردین‌ماه) خود آورده است که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ مارس (جمعه، ۲۷ فروردین‌ماه) نسبت به هفته پیش از آن هفت دستگاه افزایش یافت و به ۴۳۹ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه آوریل ۲۰۲۰ رسید.

بر اساس این گزارش، شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا نسبت به اوت ۲۰۲۰، ۸۰ درصد افزایش یافته است. با این حال، مجموع تعداد دکل‌های حفاری فعال در این هفته ۹۰ دستگاه، یعنی ۲۸ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

مجموع تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته با هفت دستگاه افزایش به ۳۴۴ دستگاه رسید، در حالی که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه افزایش به ۹۴ دستگاه یعنی بیشترین تعداد از آوریل ۲۰۲۰ رسیده است.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا  که در پنج ماه گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است، در هفته مورد اشاره حدود ۶ درصد افزایش یافت، زیرا تقاضای نفت که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تضعیف شده بود در حال بهبود است.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده و مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 315405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =