اوپک پلاس باید همچنان درباره چشم‌انداز بازار نفت هوشیار باشد

رئیس دوره‌ای اوپک و وزیر معادن و نفت آنگولا گفت: با وجود تأثیر مثبت تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت ضروری است همچنان نسبت به چشم‌انداز بازار هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار شانا، دیامنتینو آزودو امروز (سه‌شنبه، ۱۱ خردادماه) در هفدهمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) با اشاره به اینکه بازار هم‌اکنون به سمت تعادل حرکت کرده است و توانستیم این قدرت را داشته باشیم که پایداری انرژی را تضمین کنیم، تصریح کرد:‌ این موفقیت‌ها به‌دلیل اطمینان از عملکرد اعضا و اجرای توافق کاهش عرضه در شرایط سخت شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا بود.

وی با بیان اینکه ایجاد ثبات در بازار نفت و اقتصاد جهانی متأثر از دیدگاه‌های مثبت اعضا و تصمیم آوریل سال ۲۰۲۰ بوده است، افزود: اگرچه اتفاق‌هایی که تاکنون رخ داده حاکی از تصمیم‌های اوپک پلاس است، اما باید همچنان نسبت به چشم‌انداز بازار هوشیار باشیم، زیرا همچنان شاهد تردیدهایی در بازار به‌دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در کشورهایی مانند هند، برزیل و ژاپن هستیم.

وزیر معادن و نفت آنگولا با بیان اینکه توزیع گسترده واکسیناسیون سبب بهبود اقتصادی شده و بازار هم واکنش مثبت به آن نشان داده است، از اعضایی که به تعهدهای خود پایبند هستند قدردانی کرد و گفت: کشورهایی که به کاهش توافق تولید پایبندی نداشتند باید به تعهدهای خود عمل کنند.

رئیس دوره‌ای اوپک با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر اینکه استفاده از صنایع نفت و گاز در آینده‌ای نه چندان دور حذف و جای خود را به فناوری‌های نو می‌دهد، تصریح کرد: این موضوع سبب نمی‌شود ما تصمیم‌های اشتباه یگیریم، ما متعهدیم راه‌حلی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پیدا کنیم، زیرا اگر کاری نکنیم هیچ‌کدام ما سود نمی‌کنیم.

کد خبر 316974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =