۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
  • کد خبر: 317196
افزایش عرضه نفت اوپک پلاس در مه ۲۰۲۱

عرضه نفت اوپک پلاس در ماه مه سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری پلتس، بررسی اخیر مؤسسه پلتس نشان داد که تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در ماه مه ۴۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و سهم عربستان از این افزایش تولید حدود ۸۴ درصد بود.

اوپک پلاس که در ماه آوریل عرضه حدود روزانه ۷ میلیون بشکه از نفت خود را همچنان محدود نگه داشته بود، تولید نفت را در ماه مه و با پیش‌بینی بهبود تقاضا در فصل تابستان و بهبود اقتصاد جهانی به‌طور قابل توجه‌ای افزایش داد.

۱۳ عضو اوپک در ماه مه ۲۵ میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کردند که بالاترین مقدار از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.

۹ تولیدکننده غیرعضواوپک هم در این ماه ۱۳ میلیون و ۲۱۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کردند که نسبت به ماه آوریل تغییری نداشت.

بر اساس این بررسی، با وجود این افزایش عرضه، سطح پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در ماه مه ۱۱۱.۴۵ درصد بود، سطح پایبندی این ائتلاف در ماه آوریل ۱۱۱.۱۶ درصد بود.

عربستان بیشترین افزایش ماهانه تولید را در ماه مه داشت و ۳۶۰ هزار بشکه در روز به تولیدش افزود. این رقم در واقع بخشی از تسهیل کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای ریاض و افزایش سهمیه تولیدش در توافق کاهش تولید بود.

عربستان در ماه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که ۷۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه تولید این کشور در توافق اوپک پلاس (۹ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز) بود.

بر اساس محاسبات مؤسسه پلتس، بدون در نظر گرفتن کاهش تولید داوطلبانه عربستان، سطح پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در ماه مه ۹۹.۵۱ درصد بود.

کد خبر 317196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =