روحانی: نمی‌توان افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی در یک سال را انکار کرد

رئیس‌جمهوری با تأکید بر لزوم بیان حقایق و واقعیت‌ها به مردم گفت: آیا می‌توانیم بگوییم ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی در سال ۹۹ افتتاح نشده است؟ می‌توانیم افتتاح صدها پروژه بزرگ در همین یکی دو سال اخیر را نادیده بگیریم و انکار کنیم؟

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی امروز (چهارشنبه، ۱۹ خردادماه) در نشست هیئت دولت گفت: اینکه می‌گوییم در این هشت سال کاری نشده، ظلم و توهین به مردم است، زیرا کشاورزی، صنعت و بسیاری از زیرساخت‌ها و فضای مجازی که اقدام‌های بسیار خوبی در آنها انجام شده، در واقع در دست خود مردم است.

وی با تأکید بر لزوم بیان حقایق و واقعیت‌ها به مردم افزود: گیریم حقیقت را پشت و رو کنیم، آیا واقعیت را هم می‌شود قلب کرد. می‌توانیم بگوییم ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی در سال ۹۹ افتتاح نشده است؟ می‌توانیم افتتاح صدها پروژه بزرگ در همین یکی دو سال اخیر را نادیده بگیریم و انکار کنیم؟

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید کار خود را با تورم حدود ۳۵ درصد و رشد اقتصادی منفی ۷.۷ درصد آغاز کرد و از حدود یک سال پس از آغاز به‌کار نیز با افت شدید قیمت نفت مواجه شد، تصریح کرد: اگر یک دولت قوی بر سر کار نبود همان تکانه ناشی از افت قیمت نفت کافی بود تا کشور از پا بیفتد، اما دولت تدبیر و امید چنان این تکانه را مدیریت کرد که بعضی‌ها حتی متوجه آن هم نشدند.

روحانی با اشاره به دیگر دستاوردهای دولت در عرصه توانمندی‌های هسته‌ای، ساخت سدها و نیروگاه‌های متعدد، افتتاح طرح‌های پرشمار عمرانی و امثال آن، اعلام کرد: در همین سال‌ها با همه سختی‌ها در تولید بنزین و گازوئیل به خودکفایی رسیدیم. از سوی دیگر آب، برق و گاز برای نخستین‌بار در تاریخ برای افراد کم‌مصرف رایگان شد، اما هیچ‌کس چیزی درباره آن نگفت، گویا که به‌هیچ‌وجه اتفاق نیفتاده است.

وی خطاب به وزیران دولت، معاونان، مدیران و همه کارگزاران دولت تأکید کرد که در هفته‌های پیش رو با همان قدرت و روحیه روز نخست کار و تلاش کنند و این حرف‌ها و تخریب‌ها نمی‌تواند روحیه دولت یازدهمی که در برابر دنیا ۶ قدرت را پای میز مذاکره آورد و با آنها به توافق رسید و دولت دوازدهمی را که سه سال و نیم در برابر یک جنگ بزرگ ایستادگی کرد و پیروز شد، تخریب کند.

کد خبر 317204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =